ریپورتاژ آگهی

راهنمای خرید عمده لوازم جانبی موبایل

یکی از دغدغه های اصلی مغازه داران و فروشگاه های لوازم جانبی، تهیه لوازم جانبی با کیفیت بالا و تعداد مناسب از افراد قابل اعتماد است؛ از دیگر نکات مهم در تهیه عمده لوازم جانبی می توان به تنوع بالا محصولات و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

لوازم جانبی چیست؟

هر نوع وسیله و ابزاری که ویژگی و قابلیت های به وسیله ها اضافه کنند را لوازم جانبی می گویند. برای مثال قاب گوشی و یا گلس محافظ صفحه نمایش گوشی، لوازم جانبی موبایل محسوب می شوند. لوازم های جانبی می توانند در برند ها و مدل های مختلفی ساخته شده و به بازار ارئه شوند. در ادامه به چندین لوازم جانبی مهم و کاربردی که در خرید عمده لوازم جانبی موبایل باید به آن توجه کرد و باید در تمام فروشگاه های لوازم جانبی وجود داشته باشد اشاره می کنیم.

راهنمای خرید عمده لوازم جانبی موبایل

پاوربانک: یکی از مهمترین و پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در بازار را پاوربانک ها تشکیل می دهند. امروزه با توجه به استفاده زیاد از گوشی های موبایل و تمام شدن سریع شارژ باتری گوشی ها، نیاز به استفاده از پاروبانک در بیشتر افراد احساس می شود. پاوربانک ها می توانند مدل های مختلفی با قابلیت های متفاوتی داشته باشند. در خرید عمده لوازم جانبی موبایل مانند پاروبانک باید به ظرفیت، توان خروجی، نوع درگاه، تعداد درگاه، قابلیت شارژ سریع، کابل متصل و … توجه داشته باشید.

 

هندزفری بلوتوثی: هندزفری های بلوتوثی نیز امروزه به یکی از لوازم جانبی پر فروش بازار تبدیل شده اند. هندزفری ها می توانند قابلیت های مهمی مانند قابلیت حذف نویز برای مکالمه یا قابلیت حذف نویز برای گوش دادن به موسیقی داشته باشند. شما باید این قابلیت ها را در کنار دیگر ویژگی های مهم هندزفری مانند میزان باتری و شارژدهی، کیفیت صدا و … را در نظر گرفته و مدل های مختلفی را برای سلیقه های مختلف در فروشگاه خود داشته باشید.

 

ساعت هوشمند: ساعت های هوشمند نیز می توانند یک محصول با بازخورد مناسب در فروشگاه لوازم جانبی شما باشند. ساعت های هوشمند مخاطب های زیاد و خاص خود را دارند. به علت ظاهر زیبا و خاص و داشتن قابلیت های زیاد مانند قابلیت های سلامتی، قدم شمار، قابلیت مکالمه با ساعت، پشتیبانی از زبان فارسی و … ساعت های  هوشمند به یکی از پر مخاطب ترین محصولات در فروشگاه های لوازم جانبی شده اند.

 

قاب: قاب یا محافظ گوشی یکی از پر مخاطب ترین و پر فروش ترین لوازم جانبی گوشی موبایل بوده که در بازار وجود دارد. قاب ها دارای جنس های مختلفی مانند سیلیکونی، PC و … بوده و تنوع ظاهری بسیار بالای دارند. شما باید در هنگام خرید عمده لوازم جانبی مخصوصا قاب های گوشی به مدل های جدید،بروز و پر طرفدار توجه کنید.

گلس: در ایران تقریبا ۹۹ درصد افراد دارای گوشی های هوشمند به صفحه نمایش خود گلس متصل می کنند. پس خرید عمده گلس برای فروشگاه و مغازه های لوازم جانبی بسیار لازم و ضروری است. در خرید گلس نیز باید به تهیه گلس های مدل های جدید و پر طرفدار توجه داشته باشین. گلس ها نیز دارای مدل های مختلفی مانند گلس حریم شخصی، گلس سرامیکی، گلس مات و … در برندهای مختفی هستند.

راهنمای خرید عمده لوازم جانبی موبایل

هولدر: انواع مختلفی از هولدر یا پایه نگهدارنده وجود داشته که هر کدام مخاطبین و کاربرهای ویژه خود را دارند. از معروف ترین هولدرهای موجود در بازار، می توان به هولدرهای خودرو اشاره کرد که انواع مختلف و کاربری های مختلفی دارند؛ مانند هولدرهای داشبوردی، هولدرهای دریچه کولری، هولدرهای وایرلس. از دیگر هولدرهای پر مخاطب، می توان به هولدرهای رومیزی اشاره کرد که انواع و ویژگی های مختلفی دارند؛ مانند هولدر رومیزی مخصوص گوشی موبایل، هولدر رومیزی مخصوص تبلت، هولدر رومیزی شارژر وایرلس دار، هولدرهای رومیزی ۳۶۰ درجه و هولدرهای رومیزی چند کاره. نوع دیگر هولدرها، هولدر موتورسیکلت و دورچه بوده که برای موتور سواران و دوچرخه سواران بسیار کاربردی است.

تمام این هولدرها مخاطبین خاص خود را داشته و با داشتن انواع این هولدرها می توانید دامنه ی مشتری های خود را گسترش دهید.

 

شارژر فندکی: شارژر فندکی به وسیله ای همه گیر در داخل خودروها تبدیل شده است. برای شارژ سریع و ایمن داخل خودرو می توان از انواع مختلف شارژ فندکی استفاده کرد. انواع مختلفی شارژر فندکی با قابلیت های مختلف، توان های مختلف، با تعداد پورت متفاوت وجود دارد که می توانید با این شارژر فندکی ها گوشی های موبایل، تبلت ها و حتی در بعضی موارد لپ تاپ های خود را داخل خودرو به شارژ متصل کرد. شما با تامین انواع شارژر فندکی با کاراری مناسب می توانید مشتری های زیادی را به فروشگاه خود جلب کنید.

 

کابل: کابل موبایل از آن دسته کالاهای بوده که تقریبا تمام انسان ها یکبار این محصول را خرید کرده اند. برای شارژ یا انتقال داده بین دستگاه ها به کابل مناسب نیاز است. کابل ها می توانند توان های خروجی متفاوت با کیفیت ساخت متفاوتی داشته باشند. متناسب  با توان هر گوشی کابلی وجود دارد؛ پس باید در فروشگاه ما انواع کابل با توان و برندهای مختلف وجود داشته باشد تا بتوانیم نیاز بیشتر مشتری های خود را بر طرف کنیم.

 

کلگی: چندین سال است که کمپانی های بزرگ سازنده گوشی موبایل کلگی شارژر یا همان آداپتور شارژر را از بسته بندی گوشی ها خارج کرده و باید این محصول را کاربران به صورت جداگانه تهیه کنند. هر شرکت و هر گوشی نیز دارای توان شارژ متفاوتی با استانداردهای شارژ سریع مفاوتی است.

برای مثال گوشی سامسونگ  A54دارای توان ۲۵ واتی با پروتکل PPS  و PD  بوده و باید کلگی آن نیز از این توان  و پروتکل ها پشتیبانی کند. پس با توجه به گوشی های جدید بازار و گوشی های پر طرفدار می توانید کلگی شارژرهای مناسب برای فروش داخل فروشگاه لوازم جانبی خودتون داشته باشید.

 

اسپیکر: افراد زیادی هستند که برای لذت بردن از موسیقی ترجیح می دهند که موسیقی را با صدای بلند گوش دهند. حتی خیلی ها دوست دارند که بتوانند در سفر و کمپ ها نیز با خود اسپیکری برای پخش موسیقی داشته باشند. اسپیکرها می توانند ابعاد، مدل های مختلف و ویژگی های مختلفی داشته باشند. داشتن چند نوع مختلف از اسپیکرهای بلوتوثی در ابعاد و توان های مختلف در فروشگاه شما می تواند خیلی زیاد در فروش شما تاثیر گذار باشد.

 

آیا داشتن برندهای مختلف در فروشگاه های لوازم جانبی ضروری است؟

تنوع در برندها و مدل های مختلف از هر محصولی باعث می شود شما بتوانید خریدارانی از تمام اقشار با تمام سلیقه ها را به سمت فروشگاه خود بکشانید. در دنیای امروزی هر فرد یک سلیقه خاص داشته و به دنبال برندی خاص یا مدلی خاص از یک محصول می گردد. در وحله دوم قیمت مناسب اجناس می تواند بسیار در فروش شما تاثیرگذار باشد؛ به این معنی که شما باید از یک محصول چندین مدل با برندها و قیمت های مختلف داشته باشد تا مشتری بتواند متناسب با شرایط و سلایق خود یکی از محصولات شما را انتخاب و خریداری کند. اگر فروشگاه ها خود را به مدل یا برندی خاص محدود کنند باعث شده مشتری های زیادی را با سلایق مختلف از دست داده و مشتریانی محدود داشته باشید.

در ادامه به چند برند مطرح در دنیای لوازم جانبی اشاره خواهیم کرد؛ این برندها اغلب شناخته شده بود و اجناس این برندها دارای کیفیتی مناسب با قیمتی مناسب بوده که شناخت این برند ها، در خرید عمده لوازم جانبی موبایل می تواند به شما بسیار کمک کند.

شیائومی (Xiaomi): شرکت شیائومی که یکی از معروف ترین و محبوب ترین برندهای حال حاضر در دنیا است. تنوع و کیفیت ساخت محصولات این شرکت بسیار مناسب و بالا بوده و عمدتا لوازم جانبی های این برند دارای قیمت های مناسبی هم هستند. از معروف ترین تولیدات لوازم جانبی برند شیائومی می توان به هندزفری، ساعت هوشمند، شارژر وایرلس، دستبند سلامتی، پاوربانک، شارژر و کابل، دوربین نظارتی و … اشاره کرد.

بیسوس (Baseus): بیسوس یا باسئوس یکی از شرکت های بوده که چند سال اخیر در بازارهای دنیا و مخصوصا در بازار ایران محصولات زیادی ارائه کرده است. محصولات این برند  دارای کیفیت ساخت مناسبی بوده و تنوع بالای دارند. از معروف ترین محصولات تولیدی شرکت بیسوس  می توان به پاروبانک، هندزفری بلوتوثی، انواع هولدر (ساده و وایرلس)، شارژر و کابل، شارژر فندکی و هدفون اشاره کرد.

انکر (Anker): شرکت انکر یکی از معروف ترین شرکت های ساخت لوازم جانبی از قبیل هندزفری، هدفون، کلگی شارژر و کابل است. تولیدات این برند تا جایی با کیفیت بوده که هرکسی یکبار از محصولات این برند خرید کرده باشد، طرفدار پر و پا قرص این شرکت شده است. قابل ذکر است هندزفری و هدفون های شرکت انکر شهرت جهانی دارند.

گرین لاین (Green Lion): شرکت گرین لاین، شرکتی نو ظهور در عرصه لوازم جانبی بوده که با قدمت کم توانسته جایگاه مناسبی را در بازار پیدا کند. محصولات این برند عموما دارای قیمت مناسب و کیفیتی مطلوب بوده که می تواند با توجه این ویژگی ها مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. از بهترین محصولات این برند می توان به هندزفری و هدفون، ساعت های هوشمند، گلس و قاب گوشی، کیف و کوله، تجهیزات خودرو، میکروفون های پادکستی و پاروبانک اشاره کرد.

بیوا: شرکت بیوا شرکتی تازه تاسیس در حوزه لوازم جانبی بوده که به تولید محصولاتی متنوع، با کیفیت و قیمت مناسب می پردازد. محصولات شرکت بیوا به قدری متنوع و گسترده بوده که تقریبا می توان گفت هر محصولی که به لوازم جانبی گوشی مرتبط هست را این شرکت تولید کرده است. شرکت بیوا محصولاتی از قبیل پاوربانک، انواع کابل، آداپتور شارژر، انواع تبدیل (OTG)، شارژر فندکی، شارژر وایرلس چند کاره، انواع هولدر، انواع اسپیکر و … را به کیفیتی خوب و قیمتی مناسب به بازار ارائه می کند.

همچنین شما بعنوان یک فروشنده می‌توانید کالاهای برند باسئوس ، XO ، مک دودو ، الدینیو و جویروم ،بیوا را با گارانتی ۶ ماهه رابین ویرا همراه از مسترکالا تهیه کنید.

مزیت خرید عمده لوازم جانبی برای فروشگاه ها و مغازه داران چیست؟

همیشه برای مغاره داران و فروشگاه های لوازم جانبی تهیه تعداد بالا و خرید عمده لوازم جانبی نوعی ریسک محسوب می شد. اما راه حل دوری از این مشکل، شناخت مشتریان و نیازهای آن ها است. شما باید با توجه به منطقه ی فروشگاه خود و سلایق مختلف خرید های خود را انجام دهید. از نکات دیگر، توجه به بازار روز و محصولات تولید جدید است؛ اگر شما جزء فروشگاه های اول برای ارائه محصولات جدید باشید، به احتمال فراوان مشتریان زیادی را به خود جلب می کنید. پس شما می توانید خیلی از محصولات پر فروش و جدید را بدون ترس و ریسک با تعداد بالای خریده و در فروشگاه خود ارائه دهید.

قابل ذکر است شما باید از خرید تعداد بالای محصولات قدیمی مانند قاب و گلس گوشی های که دیگر تولید نمی شوند و یا بسیار قدیمی و کم مخاطب هستن پرهیز کنید.

 

جمع بندی

به طوری کلی برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل باید به پارامترهای مختلفی مانند تنوع محصولات، برند محصولات، ویژگی های محصولات و قیمت آن توجه کرد. شما با خرید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب می توانید مشتریان خود را راضی نگه داشته و حاشیه سود خوبی نیز داشته باشید.

برای خرید عمده لوازم جانبی همیشه شرکت و افراد قابل اعتماد در ارجعیت قرار دارند. شما باید از شرکت و افرادی خرید کنید که بدانید محصولاتی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را اختیار شما قرار می دهند. ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب باعث رضایتمندی مشتری ها شده و این امر باعث می شود شما بتوانید سود مناسبی را کسب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا