اخبار

راه حل تازه مایکروسافت برای جذب کاربران به ویندوز ۱۰

اگر تمایلی به استفاده از ویندوز ۱۰، چه نسخه رایگان و چه نسخه پولی ندارید، فشردن علامت “X” و بستن پیام های مایکروسافت کافی نیست. علیرغم اینکه این پیام ها طی ماه های اخیر باعث ناراحتی و عصبانیت تعداد زیادی از کاربران شده، ولی اکنون به نظر می رسد مایکروسافت با جدیت بیشتری این تبلیغات را ادامه می دهد.
براساس برخی گزارش ها، مشاهده شده که بستن پیام های تبلیغاتی مایکروسافت نیز باعث صرف نظر کردن این شرکت از ارائه سیستم عامل جدیدش نشده و در واقع مبنا را بر این می گذارد که کاربر همچنان به دریافت ویندوز ۱۰ علاقه دارد.
صرف نظر از اینکه از کدام یک از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس استفاده می کنید، فشردن دکمه ضربدر در بالای هر پنجره به معنای بستن پیام است و کاربر انتظار دارد با فشردن این دکمه مانع انجام کاری شود. برنامه GWX.exe ( با نام کامل (Get Windows X (10) نیز اگرچه در ظاهر از این قاعده پیروی می کند، ولی اقدامی که در دست اجرا دارد را متوقف نمی کند و در عوض آن را مطابق میل خود تعبیر می کند: کاربر با اینکه دکمه بستن را فشرده ولی همچنان مایل به دانلود و نصب ویندوز ۱۰ است!
اگرچه این اتفاق برخلاف انتظار اکثر کاربران است، ولی اکنون چیزی نزدیک به دو ماه تا پایان دوره رایگان بودن ویندوز ۱۰ باقی مانده و مایکروسافت نهایت تلاش خود را بکار گرفته تا تعداد کاربران بیشتری را به جمع استفاده کنندگان از آن اضافه کند. در حال حاضر، برنامه GWX.exe اگرچه به ظاهر دو راه را پیش روی کاربران قرار می دهد، ولی هر گزینه ای را که انتخاب کنید، ویندوز ۱۰ بالاخره روی کامپیوتر شما دانلود می شود.
انتظار می رود مایکروسافت به دلیل اتخاذ چنین رویکردی مورد انتقادات جدی قرار بگیرد. اما به نظر می رسد مایکروسافت به خوبی می داند استقبال سرد کاربران از نسخه رایگان ویندوز ۱۰ پس از به پایان رسیدن دوره رایگان آن، از این نیز سردتر خواهد شد.
هشتم مرداد آخرین روزی خواهد بود که کاربران امکان دریافت نسخه رایگان ویندوز ۱۰ را خواهند داشت.

windows 10
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا