اخبار

رفع شدن یکی از مشکلات بزرگی که اپل را تهدید می‌کرد

رفع شدن یکی از مشکلات بزرگی که اپل را تهدید می‌کرد

اپل در چین

چندی پیش دفتر مالکیت معنوی پکن فروش تلفن‌های همراه هوشمند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را به دلیل ادعایی مشکوک در زمینه قانون کپی‌رایت طراحی این تلفن‌های همراه هوشمند منع کرده بود. با این حال هم‌اکنون دادگاه مسئول رسیدگی به این شکایت این محدودیت را از بین برده و اعلام کرده است که کمپانی اپل متحمل هیچ‌گونه تجاوزی به قوانین ثبت اختراع طراحی سرویس‌های خدماتی شن ژن بایلی نشده است. لازم به ذکر است که شرکت شن ژن بایلی چندی پیش ادعا کرده بود که طراحی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به حدی به تلفن همراه هوشمند ساخته شده توسط این کمپانی با نام ۱۰۰c شبیه است که کاربران نمی‌توانند این دو را از یکدیگر تشخیص بدهند!

تنظیم کنندگان قوانین این کشور نیز بدون در نظر گرفتن حقیقی یا غیرحقیقی بودن شواهد مبتنی بر این ادعا منع یاد شده را برای اپل ایجاد کرده بودند با این حال کاربران در پی این منع اعلام کرده‌اند که به‌راحتی می‌توانند تفاوت‌های میان آیفون ۶ و تلفن همراه هوشمند ۱۰۰c را تشخیص بدهند و قرار دادن این منع کاری نابجا است.

این منع کوتاه‌مدت برای کمپانی اپل ضررهای زیادی را دربر نداشته است زیرا تقاضا برای این تلفن همراه در این بازار همیشه به روند ثابت خود ادامه خواهد داد. با این حال یکی از فوایدی که این ماجرا برای اپل داشته است درس عبرتی است که این ماجرا برای شرکت‌های چینی‌ای داشته است که در آینده قصد داشتند تا شکایت‌هایی را علیه اپل مطرح کنند. اگر این کمپانی‌ها بخواهند ادعایی را علیه اپل تنظیم کنند به منابع موثق‌تری نسبت به تشابه احتمالی طراحی نیاز خواهند داشت. در غیر این صورت تنها چیزی که از این شکایت عاید آن‌ها خواهد شد رسانه‌ای شدن و مشهور شدن کوتاه‌مدت نام کمپانی آن‌ها خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا