اخبار

رقابت داغ الجی و سامسونگ در رسیدن به استانداردهای ۴K آغاز شده است

سامسونگ و ال جی به‌عنوان دو رقیب بزرگ جهانی در عرصه تلویزیون و نمایشگر‌ها این بار برای رسیدن به استانداردهای ۴K به مبارزه بر خواسته‌اند. این دو غول الکترونیکی کره جنوبی، با توجه به تغییر سیاست کمیته بین‌المللی مقیاسات صفحه نمایش (ICDM)، تکنولوژی‌های جدید نمایشی یکدیگر را هدف قرار داده‌اند. طبق سیاست جدید این کمیته بین‌المللی، تولیدکنندگان باید حتما در تعاریف تلویزیونی خود از برچسپ‌های جداگانه تلفیقی بهره گیرند.
ICDM به‌عنوان کمیته بررسی استانداردهای نمایشی، حالا از تولیدکنندگان می‌خواهد در تعریف کیفیت و مشخصات تلویزیون‌های خود از برچسب تلفیقی جداگانه‌ای در زمینه‎ کنتراست محصول استفاده کنند. بدین ترتیب میزان دقیق کنتراست و همچنین تعداد خطوط نمایشی می‌تواند به خریدار در تشخیص میزان دقت نمایشگر در تولید تصاویر اصیل و با کیفیت کمک کند.
طبق ادعای کمپانی سامسونگ، تکنولوژی RGBW در تلویزیون‌های OLED ال جی را نمی‌توان مطابق با استانداردهای ۴K UHD در نظر گرفت، چراکه استفاده زیر پیکسل‌های سفید منجر به تولید تنها ۶۰ درصد کنتراست تلفیقی ده است. در حالی میانگین کنتراست تلفیقی در نمایشگرهای RGB حدود ۹۵ درصد است. از طرفی به اعتقاد کمپانی ال جی، کمیته ICDM تکنولوژی یاد شده در نمایشگرهای OLED این شرکت را در سطح استانداردهای واقعی ۴K در نظر گرفته است.
در ادامه بخشی از بیانیه شرکت ال جی پیرامون این موضوع را با هم می‌خوانیم:

ادعاهای مبنی بر عدم مطابقت تکنولوژی RGBW با استانداردهای ۴K اصلا قابل قبول نیستند. طبق تصمیم رسمی کمیته ICDM، این تکنولوژی رسما به‌عنوان ۴K شناخته می‌شود. پس هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد – ال جی

البته لازم به ذکر است با این که کمیته بین المللی ICDM هرگز برند‌های مختلف را مجبور به دنبال کردن دستورالعمل‌های خود نمی‌کند، سازندگان مختلف معمولا محصولات خود را با این موارد مطابقت می‌دهند. نظر شما در رابطه با این مبارزه علنی ال جی و سامسونگ در زمینه فناوری ۴K چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا