اخبار

روشی جدید برای هک کامپیوتر؛ این‌بار از صدای هارد دیسک

این روزها، دسترسی از راه دور به اطلاعات موجود در رایانه های شخصی برای هکرها کار چندان سختی نیست چرا که اکثر سیستم ها، به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند و همین امر، کار را برای آن ها راحت‌تر کرده است.
 
از این رو، کاربران برای مقابله برابر نفوذ افراد سودجو و به اصطلاح هکرها به استفاده از نرم افزارهای امنیتی و ضدجاسوسی قدرتمند روی آورده اند و برخی نیز راهکاری دیگر، یعنی قطع کامل کامپیوتر از اینترنت و استفاده از روش های ایزوله شده ای همچون “شکاف هوایی” (Air-Gapping) را انتخاب می کنند.
 
اما اخیراً محققان در تازه ترین پژوهش های خود کشف کردند که حتی اگر سیستم خود را به اینترنت وصل نکنید، باز هم از حملات هکرها در امان نخواهید بود. به گفته آنان، روشی جدید به نام isk Filteration وجود دارد که با کمک آن، هکرها می توانند به هارد دیسک رایانه نفوذ پیدا کرده و با استفاده از بازوی مکانیکی تعبیه شده بر روی هارد، اطلاعات کلیدی و حیاتی موجود در آن را سرقت کنند.
 
این بازو به منظور خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی هارد مورد استفاده قرار می گیرد و نکته اینجاست که صدای ناشی از حرکت این بازوی مکانیکی دارای فرکانس های مختلفی است که با استفاده از روش هک نام برده، می توان آن را رمزگشایی کرد.
 
زمانی که بدافزار سر جای از پیش تعیین شده خود قرار می گیرد، کنترل هارد دیسک را در دست گرفته و صداهایی را تولید می کند که با اطلاعات رمزنگاری شده است. برای به دست آوردن این صداها نیز یک رکوردر معمولی که می تواند یک گوشی هوشمند نیز باشد، در کنار کامپیوتر قرار خواهد گرفت.
 
سپس هکرها با رمزگشایی این صداها، می توانند به اطلاعات موجود در رایانه دسترسی داشته باشند. اما نقطه ضعف این روش، سرعت پایین انتقال اطلاعات است به طوری که برابر با ۱۸۰ بیت بر ثانیه عنوان شده است.
 
گفته می شود که هکرها با استفاده از این روش، در مرحله اول به سراغ سیستم هایی می روند که به اینترنت متصل نیستند و شانسی برای هک آن ها از طریق اینترنت وجود ندارد. با این حال، طی چند هفته اخیر، در خبرها به روش های جدید هک از قبیل استفاده از کیبوردهای وایرلس و نفوذ به مانتیور اشاره کردیم، که همگی موجب نگرانی بخش عمده ای از کاربران شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا