اخبار

روند فروش آیفون در اروپا و آمریکا دوباره مثبت شد

آیفون SE اپل از همان روزی که رونمایی شد، منتقدان خاص خود را داشت، اما این انتقادات مانع از محبویت این گوشی هوشمند نشده است. براساس گزارش تازه ای که توسط موسسه تحقیقاتی کانتار منتشر شده، آیفون SE پرفروش ترین گوشی هوشمند بریتانیا طی سه ماهه منتهی به ژوئن بوده است.
۹٫۲ درصد از گوشی های فروخته شده در بازار بریتانیا در این مدت به آیفون SE اختصاص داشته و بعد از آن، آیفون ۶s با در اختیار داشتن ۹٫۱ درصد، در جایگاه دوم قرار می گیرد. تعداد گوشی های آیفون فروخته شده در ۵ کشور برتر اروپایی نیز رو به رشد ارزیابی شده است.
در آمریکا نیز وضعیت به همین شکل گزارش شده است. به استناد آمار کانتار، ۱۸٫۲ درصد از بازار ۵ کشور اروپایی و ۳۱٫۸ درصد از بازار آمریکا در اختیار گوشی های اپل بوده است. اکنون بیست درصد از گوشی های فروخته شده در فرانسه آیفون است و این میزان در آلمان با اندکی افزایش به ۱۴٫۲ درصد می رسد.
این قطعا خبر خوبی برای اپل خواهد بود، چرا که این شرکت طی ماه های اخیر همواره با کاهش فروش محصولات خود روبرو بوده است. البته لازم به ذکر است که طبق آمار ارائه شده از سوی کانتار، فروش آیفون در ایتالیا و اسپانیا با کاهشی اندک روبرو بوده است. در مجموع، رشد فروش آیفون در کشورهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا معادل ۰٫۷ درصد رشد داشته است.
این در حالی است که روند نزولی محبوبیت آیفون در چین هنوز هم ادامه دارد. آیفون اکنون ۱۷٫۹ درصد از بازار چین را در اختیار دارد. این در حالی است که این میزان در سال گذشته به ۱۹٫۷ درصد می رسید. هوآوی اکنون ۲۵٫۷ درصد از بازار موبایل چین را در اختیار دارد و بعد از آن، شیائومی با سهم ۱۸٫۵ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا