اخبار

رویداد بزرگ پلی استیشن احتمالا در شهریور ماه برگزار می‌شود

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی بزرگ سونی قصد دارد از کنسول ارتقا یافته میان نسلی خود، با نام پلی استیشن ۴ نئو رونمایی کند! متاسفانه هنوز تاریخ رونمایی از این کنسول جدید به صورت رسمی مشخص نشده و هیچ کس مطلع نیست که سونی، در چه روزی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو رونمایی خواهد کرد.
 
چندی پیش، رسانه فرانسوی گیم بلاگ شایعه ای مبنی بر رونمایی از این کنسول در روز ۷ سپتامبر را به انتشار رساند که برخی از تحلیل گران، به صحت داشتن این شایعه باور داشتند چرا که این رسانه، قبلا هم اطلاعاتی را در دسترس عموم قرار داده که سرانجام صحت داشته است.
 
بر خلاف تصور خیلی از گیمرها و علاقه مندان، بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده، رویداد بزرگ پلی استیشن در روز ۷ سپتامبر سال میلادی جاری (مصادف با چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۵) برگزار خواهد شد. این خبر توسط منابع شرکت سونی در سراسر فضای مجازی منتشر گردید. احتمال می رود که کمپانی ژاپنی سونی در این رویداد از کنسول پلی استیشن ۴ نئو رونمایی کند.
 
برخی از تحلیل گران معتقد هستند که کمپانی ژاپنی سونی در رویداد توکیو گیم شو سال ۲۰۱۶ قصد معرفی از کنسول قدرتمند میان نسلی خود را دارد. اما روز گذشته رسانه فرانسوی گیم بلاگ با انتشار بیانیه زیر، زمان رونمایی از کنسول جدید PlayStation 4 Neo را مشخص کرد.
 

در حالی که تمامی رسانه ها و وب سایت ها ادعا می کنند که کمپانی ژاپنی سونی، در رویداد توکیو گیم شو سال ۲۰۱۶ در ماه میلادی سپتامبر از کنسول پلی استیشن ۴ نئو رونمایی خواهد کرد، اما منابع معتبر ما می گوید که سونی، در شهر نیویورک و در تاریخ ۷ سپتامبر [۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۵] از آن رونمایی می کند!

حال با توجه به انتشار خبر زمان و محل برگزاری رویداد پلی استیشن، گویا در طول این کنفرانس شاهد رونمایی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو خواهیم بود. گیم بلاگ ادعا کرد که پلی استیشن ۴ نئو در شهر نیویورک رونمایی می شود و از آن جا که رویداد پلی استیشن نیز در همین شهر برگزار خواهد شد، به احتمال زیاد باید خودمان را برای رونمایی از این محصول جدید سونی، آماده کنیم. ساعاتی پیش این شرکت چندین دعوت نامه به رسانه های مختلف ارسال کرد که در این دعوت نامه، زمان برگزاری رویداد پلی استیشن مشخص شد. این رویداد که سونی آن را “نشست پلی استیشن” نام گذاری کرده است، در ساعت ۳ بعد از ظهر روز ۷ سپتامبر به وقت ایالات متحده آمریکا (ساعت ۱۱:۳۰ شب روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به وقت ایران) در سالن نمایش پلی‌ استیشن شهر نیویورک برگزار خواهد شد.
 
با انتشار این خبر، پیش بینی می شود که هدف اصلی از برگزاری نشست پلی استیشن، رونمایی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو است! با توجه به عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در ماه اکتبر، پیش بینی کارشناسان این است که سونی همزمان با عرضه این هدست، کنسول پلی استیشن ۴ نئو را در اختیار طرفداران خود قرار می دهد تا هماهنگی میان این دو دستگاه، بهتر از همیشه شود و تجربه دلنشینی را برای دارندگان به ارمغان آورد.
 
کمپانی نامدار سونی در مراسم E3 امسال، وجود کنسول قدرتمند و ارتقا یافته میان نسلی خود را تایید کرد. در طول کنفرانس این شرکت، متاسفانه اطلاعات و جزئیاتی از این دستگاه جدید بیان نشد و سونی هیچ صحبتی در این باره نکرد. این در حالی است که کمپانی مایکروسافت، رقیب سرسخت سونی، در کنفرانس خود از دو کنسول ایکس باکس وان اس و ایکس باکس اسکورپیو رونمایی کرد. ایکس باکس وان S در واقع مدل اسلیم و کوچک شده کنسول Xbox One می باشد که رموندی ها ضمن کوچک ساختن دستگاه، جهت رفع مشکلات کنسول نسل هشتم خود، تغییرات جزئی را در کنترلر این دستگاه به وجود آوردند. همچنین امکان پخش ویدیوها با رزولوشن بی نظیر ۴K و قابلیت HDR به آن اضافه گردید و بزودی عناوین ویدیویی زیادی از قابلیت تصویرهای HDR پشتیبانی خواهند کرد که کیفیت بافت ها و نورپردازی بازی، افزایش پیدا می کند. اما در سخت افزار Xbox One S، هیچ گونه تغییراتی مشاهده نشد چرا که کنسول ارتقا یافته رموندی ها، ایکس باکس اسکورپیو نام دارد. بنا به گفته مایکروسافت، این دستگاه در تعطیلات سال میلادی نو به صورت کامل معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.
 
در مقابل دستگاه ایکس باکس اسکورپیو، پلی استیشن ۴ نئو قرار دارد. این کنسول نیز جهت بهبود عملکرد در اجرای بازی ها طراحی شده و به گفته برخی از منابع نسبتا معتبر، از سخت افزار بسیار قدرتمندی بهره می برد. بنا به برخی شایعات، این کنسول خانگی جدید قادر است که تمامی بازی های ویدیویی را با رزولوشن ۴K اجرا کند. وجود چنین قابلیتی کمی بعید به نظر می رسد چرا که در صورت استفاده از سخت افزارهای بسیار قوی، قیمت آن نیز افزایش چشم گیری خواهد داشت و در این صورت، هیچ شکی نیست که پلی استیشن ۴ نئو فروش کمتری را تجربه می کند.
 
اگر سونی در روز ۱۷ شهریور ماه از کنسول ارتقا یافته پلی استیشن ۴ نئو رونمایی کند، قطعا پس از گذشت چند هفته شاهد عرضه این دستگاه جدید خواهیم بود. در نتیجه کنسول جدید سونی یک سال زودتر از کنسول ارتقا یافته و قدرتمند کمپانی مایکروسافت به دست علاقه مندان و بازیکنان جهان می رسد و در این صورت، عرضه زودهنگام این دستگاه خطر بزرگی برای رموندی ها به حساب می آید چرا که به فروش ایکس باکس اسکورپیو تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. البته چندین منبع معتبر ادعا می کنند که سخت افزار استفاده شده در کنسول Xbox Scorpio بسیار قدرتمند تر سخت افزار پلی استیشن ۴ نئو می باشد و این بار رموندی ها عملکرد بی نظیری را از خود به نمایش خواهند گذاشت. با این حال باید تا زمان رونمایی از این دو کنسول جدید منتظر بمانیم.
 
شایان به ذکر است ساخت و عرضه دو کنسول جدید پلی استیشن ۴ نئو و ایکس باکس اسکورپیو، هیچ تاثیر منفی ای روی مدل های استاندارد Xbox One و PlayStation 4 نخواهند گذاشت و هر دو کمپانی، همچنان از کنسول های نسل هشتم خود پشتیبانی می کنند. همچنین تمامی بازی های ویدیویی جدید برای هر چهار کنسول عرضه خواهد شد و از این بابت، هیچ نگرانی ای وجود ندارد.
 
در انتها این خبر، دیدگاه شما در خصوص مراسم “نشست پلی استیشن” چیست؟ آیا در طول این رویداد، سونی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو رونمایی می کند؟ سخت افزار استفاده شده در این دستگاه را چگونه پیش بینی می کنید؟

 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا