اخبار

رگولاتور ارتباطی خبر داد اپراتور جدید موبایل راه‌اندازی نمی‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: مطالعات نشان می دهد در صورتیکه اپراتورهای مجازی وارد بازار شوند و با همکاری اپراتورهای دارای شبکه، اهداف رگولاتوری را محقق سازند، نیازی به ورود اپراتور جدید نیست.
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر عمیدیان با بیان اینکه زمینه صدور پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) فراهم شده است، گفت: در پی فراخوان نظرخواهی تخصصی درمورد سیاست ها و اصول حاکم بر صدور پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه، ذینفعان از جمله دو اپراتور بزرگ تلفن همراه مشارکت فعالی داشته و نظرات خوبی ارائه کردند، که پس از بررسی و جمع‌بندی نظرات، پیش‌نویس اصول حاکم بر صدور پروانه‌ها تدوین و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ورود اپراتورهای مجازی به بازار راهبرد قطعی رگولاتوری برای افزایش رقابت، تنوع خدمات و حق انتخاب مردم است، افزود: بازار تلفن همراه کشور از نظر جذب مشترکان جدید برای خدمات پایه به درجه اشباع نزدیک شده است و زمان آن رسیده که اپراتورهای جدیدی با تمرکز بر نوآوری در خدمات و نه شبکه، وارد بازار شوند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نتایج حاصل از مطالعات انجام شده درباره این موضوع گفت: نتایج مطالعات رگولاتوری، تجربه جهانی و شرایط بازار داخلی نشان می‌دهد زمان کنونی، فرصت مناسبی برای ورود اپراتورهای مجازی است و با سیاست رگولاتوری در جهت افزایش رضایت مشترکان و استفاده بهتر و بیشتر از سرمایه‌های ملی همخوانی دارد.
او افزود: از سوی دیگر، علاوه بر درآمدزائی برای اپراتورها، زمینه افزایش رقابت و رشد و بلوغ همه ذینفعان بازار را به دنبال دارد. هر چند که در کوتاه‌مدت ممکن است سختی‌هائی را به دنبال داشته باشد.
عمیدیان درباره احتمال ورود اپراتور جدید تلفن همراه اظهار کرد: ورود اپراتور جدید تلفن همراه، پیش از طرح موضوع اپراتورهای مجازی در دستور کار رگولاتوری بود. اما مطالعات نشان داد در صورتیکه اپراتورهای مجازی وارد بازار شوند و با همکاری اپراتورهای دارای شبکه، اهداف رگولاتوری را محقق سازند، نیازی به ورود اپراتور جدید نیست.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: اگر به هر دلیل نتوانیم از طریق ورود اپراتورهای مجازی به اهداف موردنظر برسیم قطعاً ورود اپراتور جدید را با شرایط ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی درباره اختصاص باند فرکانسی برای ارائه خدمات نسل چهارم تلفن همراه در آینده گفت: برای اپراتورهای موجود باند فرکانسی در ارتقای پروانه آنها مشخص شده است. با این وجود باندهای فرکانسی دیگری که امکان ارائه خدمات نسل چهارم از لحاظ مقررات، اکوسیستم تجهیزات و سایر ملاحظات روی آنها وجود دارد را نیز می‌توانیم در آینده به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه فعلی که بیشترین ظرفیت را در اختیار اپراتورهای مجازی قرار دهند واگذار نمائیم تا متناسب با ارائه ظرفیت به اپراتورهای مجازی دچار مشکل کمبود فرکانس در ارائه خدمات داده خود نشوند.
او اظهار امیدواری کرد: با توجه به الزام اپراتورها به همراهی با اپراتورهای مجازی و در نظر گرفتن مشوق‌های مناسب و اختصاص باندهای فرکانسی اضافی برای اپراتورهائی که همکاری مناسبی با اپراتورهای مجازی دارند، فضای خوبی برای اپراتورهای مجازی ایجاد شده و نیازی به اپراتور جدید تلفن همراه وجود نداشته باشد.
منبع : مخابرات

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا