اخبار

زنفون ۳ دلوکس ممکن است از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ به جای اسنپدراگون ۸۲۳ بهره ببرد

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که بیان می‌دارند تلفن‌هوشمند زنفون ۳ دلوکس که محصول رده بالای ایسوس است، یک مدل دیگر نیز خواهد داشت که احتمالا فقط برای برخی از کشورهای آسیایی در نظر گرفته شده است. تفاوت اصلی مدل جدید محصول یاد شده آن است که گفته می‌شود از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۳ بهره خواهد برد. در هرحال، اکنون یک تصویر تبلیغاتی جدید از مدل جدید Asus Zenfone 3 Deluxe منتشر شده که بر اساس آن مشخص می‌شود این دستگاه به جای اسنپدراگون ۸۲۳ از اسنپدراگون ۸۲۱ بهره خواهد برد.
با توجه به تصویر تبلیغاتی محصول مورد اشاره، به نظر می‌رسد پردازنده اسنپدراگون در نظر گرفته شده برای این گوشی‌هوشمند بر روی فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم شده باشد. اسنپدراگون ۸۲۰ بر روی فرکانس کاری ۲.۱۵ گیگاهرتز تنظیم شده بود، بنابراین این بخش بروزرسانی مختصری داشته است. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده می‌توان به چیپ گرافیکی آدرینو ۵۳۰ اشاره کرد و بنابراین می‌توان انتظار داشت این پردازنده گرافیکی نیز اورکلاک شده باشد. همچنین تراشه یاد شده با فناوری ۱۴ نانومتری تولید شده است.
 
زنفون ۳ دلوکس
 
اما اسنپدراگون ۸۲۳ چه خواهد شد؟ پیش از این شایعاتی منتشر شده که اعلام می‌دارند اسنپدراگون ۸۲۱ به اسنپدراگون ۸۲۳ تغییر نام خواهد یافت، اما به نظر‌ می‌رسد این اتفاق نخواهد افتاد. علاوه بر این، کوین ونگ که از تحلیل‌گران IHS است، اعلام کرده که پرچمدارانی که در نیمه دوم سال میلادی جاری معرفی می‌شوند، به جای اسنپدراگون ۸۲۳ از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ بهره خواهند برد.
البته نام این چیپست هر چه باشد چندان اهمیتی نخواهد داشت و چه اسنپدراگون ۸۲۱ و چه ۸۲۳ نامیده شود مهم این است که نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ ارتقا خواهد یافت. این موضوع منطقی به نظر می‌سرد چراکه اسنپدراگون ۸۲۰ خود یک چیپست قدرتمند است و حتی اگر قرار باشد در طول یک‌ سال مدل جدید آن معرفی شود، این مدل جدید فقط باید مشخصاتی ارتقا یافته نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ داشته باشد.
 
منبع gizmochina
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا