اخبار

سابسکرایبرهای اسپاتیفای به ۶۰ میلیون نفر رسید

تنها یک ماه پیش بود که در موبایلستان خبر از این دادیم که کاربران پولی یا سابسکرایبرهای اسپاتیفای به ۴۰ میلیون رسید، امروز خبری رسیده که نشان می دهد این کاربران به ۶۰ میلیون نفر رسیده است که در نوع خود رشد بی نظیری را نشان می  دهد.
به نظر می رسد که اسپاتیفای در جذب کاربران به صورت شبکه ای بسیار موفق بوده و انتظار می رود تا پایان سال میلادی این تعداد کاربران پولی به ۱۰۰ میلیون نیز برسند.
چندین و چند مورد دست به دست داده اند تا این سیستم به نقطه ارمانی خود برسد. اولین عامل معرفی پلی‌لیست Discover Weekly است. Discover Weekly پلی‌لیستی شخصی است که هر هفته آپدیت شده و به طرفداران موسیقی اجازه می‌دهد تا هنرمندان و آهنگ‌های جدید را پیدا کند. این پلی‌لیست تنها در سال اول ۴۰ میلیون مشتری پیدا کرده است و به دلیل همین موفقیت، اسپاتیفای پلی‌لیست Release Radar را که مختص کاربران ترک‌ است، عرضه کرد. موفقیت Discover Weekly باعث شد تا اپل موزیک و ساندکلاد این ویژگی را کپی کنند.
از دیگر عوامل می توان به جذب هنرمندانی اشاره کرد به دلایل مختلف از این سرویس استفاده نمی‌کردند. اسپاتیفای در ابتدا به دلیل پول کمی که به هنرمندان پرداخت می‌کرد روی زبان‌ها افتاده بود، اما به مرور با افزایش تعداد کاربران پولی و غیرپولی، میزان پرداختی‌ها به هنرمندان افزایش یافت. پرداخت پول بیشتر و افزایش تعداد کاربران باعث شده است تا هنرمندانی مانند تیلور سویفت که در سال ۲۰۱۴ تمام موسیقی خود را از اسپاتیفای بیرون کشیده بود، دوباره به این سرویس برگردند.
جالب است که بدانید از دیگر عوامل موفقیت این محصول ، استفاده پیش فرض گوگل هوم از آن است. اسپیکرهای هوشمند راهی جدید و جذاب برای گوش‌دادن به موسیقی هستند. اما اسپیکر هوشمند آمازون اکو تنها از سرویس موسیقی خود این شرکت پشتیبانی می‌کند، ولی گوگل هوم از اسپاتیفای نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر سرویس اسپاتیفای روی گوگل هوم از سرویس موسیقی خود گوگل و پاندورا نیز محبوبیت بیشتری دارد. گوگل هوم اخیر از سرویس رایگان اسپاتیفای نیز پشتیبانی می‌کند. با عرضه هوم‌پاد اپل در چند ماه آینده، همکاری با گوگل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
باید بدانید که با پرداخت تنها ۱۰ دلار می توانی از تمامی موسیقی موجود در این برنامه استفاده کنید. با این رقم می توانید محاسبه کنید که تا به اینجا اسپاتیفای تنها از کاربران پولی خود چه میزان درامد کسب کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا