اخبار

ساختار نمایشگر اسمارتفون های تاشو باید متفاوت باشد

گوشی های هوشمند تاشدنی را می توان یکی از جذاب ترین بخش های گوشی های هوشمند دانست که در آینده ای نزدیک بسیار فراگیر خواهند شد. این دستگاه هنوز در مراحل ابتدایی بوده و حتی تا به این لحظه موفق به عرضه نیز نشده اند. با این حال سامسونگ و هواوی به شدت در حال کار کردن بروی گلکسی فولد و میت ایکس هستند، تا بتوانند که پروسه عرضه عمده این گوشی های هوشمند را آغاز کنند. با این وجود هر یک از شرکت های موجود طرح مخصوص خود را پیاده سازی کرده اند و هنوز گوشی های تاشدنی نتوانسته اند که طراحی کلی خود را بدست آورند. از طرفی صفحه نمایش گوشی ها نیز مهم ترین بخش دستگاه بود و تمامی فرایندهای انجام شده در سخت افزار، نهایتا از طریق نمایشگر ارائه می شود.

تا به امروز مدل های ارائه شده از گوشی های هوشمند، اکثریت بر روی تاشو بودن محصول تاکید داشتن، همین موضوع نیز باعث شده است که در اکثر موارد با نمایشگری مربعی شکل روبرو شویم. این موضوع را نویسنده ورج، پس از تجربه کار کردن با میت ایکس هواوی بیان کرده و اعتقاد دارد که گوشی های هوشمند تاشدنی باید از یک صفحه نمایش عریض استفاده کنند. این فرد اعتقاد دارد که مهم ترین نکته در این باره آن است که گوشی های هوشمند در حالتی که باز می شوند از طراحی برخورد هستند، نه در حالتی که بسته هستند. از طرفی بنابر نظرسنجی های انجام شده کاربران زمانی که از نمایشگرهای عریض برای فعالیت های مختلف استفاده می کنند، لذت بیشتری برده و راحت تر هستند.

به همین دلیل است که کارشناس ورج معتقد است که شرکت ها در این گوشی های هوشمند باید از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده کنند، همچنین نمایشگر کوچکی که در حالت گوشی مورد استافده قرار می گیرد نبست تصویر مربع تری داشته باشند. اما این موضوع زمانی ارزشمند تر می شود که با توسعه نسل پنجم ارتباطات بیش از پیش شاهد سرویس های ارائه ویدیو و استرمینگ بازی ها خواهیم بود، برای داشتن احساس بهتر در هنگام استفاده کردن از این ویژگی ها وجود نمایشگری با نسبت ابعاد یاد شده می تواند که بسیار مفید و کاربردی باشد.

از طرفی وجود آیپد پرو با ویژگی های انحصاری iOS 13 نیز بر سختی موجود در راه موفق شدن این دستگاه ها اضافه کرده است. چرا که اگر شرکت ها این دستگاه ها را صرفا برای توسعه قابلیت مولتی تسکینگ اندروید ارائه کنند، نمی توانند در مقابل رقیب قدرتمند خود حرفی برای زدن داشته باشند. ولی در صورتی که می خواهند به معنای واقعی یک گوشی هوشمند تاشدنی به بازار عرضه کنند، باید به دنبال راه کاری باشند تا نمایشگر محصولشان در حالت باز شده، عریض تر شود. در این صورت است که کاربران هنگام فیلم دیدن و بازی کردن می توانند که از وجود چنین دستگاهی خوشحال شوند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا