اخبار

ساخت نوعی باتری جدید با ۴۰ درصد شارژدهی بیشتر توسط سونی

عمر پایین باتری ، یکی از بزرگترین نقاط ضعف گوشی های هوشمند امروزی می باشد و طبیعی است که کمپانی های سازنده اینگونه گجت ها در پی یافتن راهی برای افزایش کارایی باتری اسمارت فون ها باشند.در همن راستا به تازگی خبری منتشر شده که بر اساس آن ، کمپانی سونی موفق به ساخت نوعی باتری جدید بر پایه سولفور شده که نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی فعلی، حدود ۴۰ درصد شارژدهی بیشتری را ارائه می‌دهد.
البته در گذشته نیز این ایده امتحان شده است و به دلیل آنکه الکترود‌ها توان را بسیار سریعتر از لیتیوم در خود حل می‌کنند سونی قصد دارد تا با کار بر روی این تکنولوژی، به این مهم دست یابد.
به نظر می‌رسد که با استفاده از این باتری‌های توسعه یافته می‌توان انتظار هرچه کوچکتر شدن کیت‌های باتری را داشت که در نهایت منجر به هرچه باریکتر شدن اسمارت‌فون ها نیز خواهد شد.علاوه بر آن این باتری‌ها امنیت بیشتری از باتری‌های لیتیومی داشته و خطر آتش سوزی را به حداقل می‌رسانند.
به گفته سونی باتری‌های بر پایه سولفور این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ به صورت جهانی عرضه خواهند شد و تلفن‌های همراه سری زد ۱۰ به بعد این کمپانی دارای چنین باتری‌هایی خواهد بود.
منبع : engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا