اخبار

سازندگان Siri، دوشنبه از ربات هوش مصنوعی جدید خود پرده برداری خواهند کرد

مدتی پس از اینکه شرکتشان توسط اپل خریداری شد، دو نفر از سازندگان سیری، این شرکت را ترک کردند تا دستیار هوش مصنوعی دیگری را به وجود آورند. این دستیار جدید Viv نام دارد و بنا به گزارش واشنگتن پست، روز دوشنبه از آن رونمایی خواهد شد. با تکفارس همراه باشیدViv تقریبا همان سیری است اما بهتر از آن است. سیری یک دستیار صوتی است که شما می توانید با آن صحبت کنید، اما تفاوت ویو با آن این است که ویو قابلیت درک درخواست های پیچیده تر و انجام آن ها را دارد. شما می توانید از او بخواهید برای شما شام آماده کند یا یک فیلم را باز کند، و او همه ی این کار ها را انجام خواهد داد. در مقابل سیری در یک لحظه همگی این درخواست ها را در یک از شما خواهد پرسید و سریع به همه ی آنها رسیدگی خواهد کرد.
لابراتوار ویو برای این که هوش مصنوعی شان بتواند در بین جامعه مورد استفاده قرار گیرد، با نزدیک به ۵۰ شرکت که در بینشان نام هایی مانند GrubHub، Uber، Zocdoc و SeatGuru به چشم می خورند، همکاری کرده تا این هوش مصنوعی روی محصولات و سرویس های آن ها استفاده شود. با استفاده از این سرویس ها شما قادر خواهید بود از ویو بخواهید که یک ماشین برایتان کرایه کند یا برایتان سفارش غذا دهد!
همه ی این حرف ها عالی به نظر می رسند، نه؟( همانند رویای سیری!). دلایل بسیاری وجود دارد که این سخنان را دیر باور کنیم.باید منتظر بمانیم تا ببینیم دستیار هوش مصنوعی ویو در عمل چگونه خواهد بود. قابلیت های ویو بسیار شبیه دستیار الکسای آمازون است. همچنین ویو  شباهت هایی به چت بوت هایی که فسیبوک برای برنامه ی پیام رسان خود منتشر کرده است، دارد. امروزه هزاران دستیار دیجیتالی قصد دارند تا به بهتر از سیری تبدیل شوند، اما توفیق زیادی به دست نیاورده اند.
هدف نهایی لابراتوار ویو این است که هوش مصنوعی خودشان را به هر برنامه ی تکنولوژیکی بیاورند. آنها به جای اینکه بخواهند آن را به یک شرکت دیگر بفروشند، همانند آنچه بر سر سیری اتفاق افتاد، می خواهند دستیار جدیدشان را به تلویزیون ها، ماشین ها و دیگر وسایل مرتبط، وارد کنند. باید تا زمان عرضه منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
منبع: The Verge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا