اخبار تکنولوژی

سامسونگ از رابط کاربری One UI 5 Watch رونمایی کرد

شرکت سامسونگ از رابط کاربری جدید One UI 5 Watch رونمایی کرد که از اواخر امسال برای ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ آینده در دسترس خواهد بود.

رابط کاربری جدید One UI 5 Watch ضمن اینکه تجربه‌ای شخصی‌سازی شده و قابل لمسی از سلامتی به کاربران خود ارائه می‌کند، دارای قابلیت‌های ارتقا یافته‌ای در زمینه پیگیری و نظارت بر خواب است و در بخش تناسب‌ اندام و ایمنی ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در دسترس کاربرانش می‌گذارد.

هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال و معاون بخش تجربه موبایل سامسونگ، گفت: « شرکت سامسونگ همواره به ارائه تجربه‌های فراگیر و توانمندساز به کاربران در رسیدن به اهداف سلامتی‌شان متعهد بوده است. اکنون ما بیش از پیش بر این باور هستیم که شروع این اتفاق با یک خواب شبانه خوب آغاز می‌شود. رابط کاربری جدید One UI 5 Watch ادامه مسیر این تعهد است و با بهبود کیفیت خواب کاربران به آن‌ها کمک می‌کند روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنند».

One UI 5 Watch

خواب بهتر ضرورتی برای سلامتی                 

تلاش‌های سامسونگ برای دستیابی کاربران به خوابی بهتر، روی سه عنصر کلیدی متمرکز است: درک الگوهای شخصی خواب، ایجاد عادات سالم و خلق محیطی مناسب. رابط کاربری One UI 5 Watch این عناصر را با تجربه‌ای جامع از خواب ارائه می‌دهد.

در رابط کاربری جدید بخش Sleep Insights امتیازات خواب کاربران به شکل برجسته‌تری نسبت به شب‌های قبل به نمایش درمی‌آید و معیارهایی همچون مراحل مختلف خواب، ساعت‌های خروپف و سطح اکسیژن خون به اطلاع می‌رسد. علاوه بر این، Sleep Coaching یا هدایت خواب که برای هشت نوع خواب مختلف طراحی شده است به طور مستقیم از گلکسی Watch یا از طریق یک گوشی متصل نیز کاملاً قابل دسترس است؛ این قابلیت با ایجاد روشی مهیج و راحت‌ برای کاربران، امکان پیگیری عادت‌های خواب را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند.

ایجاد یک محیط راحت می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت خواب ایجاد کند مانند حذف صداها یا چیزهای کوچکی که هنگام خواب مزاحمت ایجاد می‌کنند؛ بر همین اساس سامسونگ اتصال گلکسی Watch را به طیف وسیعی از دستگاه‌ها آسان‌تر کرده است. بدین ترتیب هنگامی که ساعت هوشمند کاربر تشخیص داد که او به خواب رفته است، از طریق برنامهSmartThings  دستگاه‌های متصل را خاموش می‌کند تا محیط مساعدتری برای استراحت ایجاد شود. همچنین حالت خواب (Sleep Mode) نیز به‌سرعت اعلان‌ها را قطع می‌کند و صفحه ‌نمایش گوشی و ساعت را کم‌نور می‌کند؛ برای این منظور در رابط کاربری جدید One UI 5 Watch از از حسگر مادون قرمز به‌جای چراغ سبز LED  استفاده می‌شود تا هر‌گونه مزاحمتی را در هنگام خواب به حداقل برساند.

One UI 5 Watch

همراه هوشمند تمرینات

در رابط کاربری جدید One UI 5 Watch بخش ضربان ‌قلب (Heart Rate Zone) شخصی‌سازی شده‌ای به ابزارهای دویدن ساعت‌های گلکسی Watch اضافه می‌شود که قابلیت‌های مختلفی را در زمان دویدن به کاربران ارائه می‌کند. این ویژگی‌ها شامل تحلیل آنی دویدن و برنامه تمرینی شخصی‌سازی شده دویدن آرام می‌شود. این قابلیت‌های جدید توانایی‌های فیزیکی کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و پنج سطح تمرینی بهینه از لحاظ شدت و سختی تنظیم و پیشنهاد می‌دهد. این پنج سطح شامل گرم‌ کردن، چربی‌سوزی، تمرین کاردیو (cardio)، تمرین سخت و تمرین قدرتی یا max. effort است. بدین ترتیب کاربران قادر هستند بر اساس توانایی‌هایی که از خود سراغ دارند، اهداف‌شان را از سوزاندن چربی گرفته تا تمرینات سخت و پرفشار، تعیین و تنظیم کنند.

علاقمندان به فعالیت‌های خارج از خانه نیز می‌توانند منتظر مزایای بیشتری از گلکسی Watch Pro باشند. این مزایا امکانات گسترده‌تری را در Route Workout به کاربران ارائه می‌دهد؛ برای مثال اکنون دویدن و پیاده‌روی به گزینه‌هایی که از قبل وجود داشتند، مانند کوهنوردی و دوچرخه‌سواری، اضافه شده‌ است. همچنین کاربران این سری ساعت‌های گلکسی می‌توانند به صورت مستقیم از طریق برنامهSamsung Health  به پایگاه داده‌هایGPX  دسترسی پیدا کرده و مسیرهای جدیدی را بر اساس عواملی چون موقعیت جغرافیایی، زمان، امتیاز یا محبوبیت دریافت کنند. این پایگاه مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به مسیرهای مختلف است که از طریق GPS گردآوری و در دسترس قرار گرفته است.

One UI 5 Watch

اولویت اول، ایمنی

ایمنی برای سلامتی و تندرستی بسیار مهم است و نقش زیادی در ارتقای آن دارد. براین اساس رابط کاربری One UI 5 Watch ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ ابزارهای ارتقا یافته‌ای را برای افزایش آرامش و امنیت کاربران فراهم می‌کند. قابلیت SOS در این رابط کاربری جدید، توسعه یافته و امکان ارتباط مستقیم با یک شماره‌ تماس اضطراری را برای ارائه اطلاعات مربوط به موقعیت کاربر، فراهم می‌کند. همچنین، دسترسی سریع به اطلاعات پزشکی کاربر را پس از فعال‌سازی SOS نیز ممکن می‌سازد. علاوه بر این‌ها تشخیص سقوط برای کاربران با سنین بالا به‌طور پیش‌فرض فعال شده است تا ریسک‌های پرخطر را کاهش دهد. این‌ها فقط چند مثال از تلاش‌های مداوم سامسونگ برای افزایش امنیت کاربران است.

رابط کاربری جدید One UI 5 Watch سامسونگ، به همراه به‌روزرسانی‌های بیشتری که در آینده نزدیک اعلام می‌شود، ابتدا در سری آتی دستگاه‌های گلکسی واچ که اواخر سال جاری عرضه می‌شود، در دسترس خواهد بود. کاربران سری گلکسی  Watch5 و گلکسی  Watch4در ایالات متحده و کره‌جنوبی از ماه می میلادی می‌توانند از طریق برنامه Samsung Members برای دریافت نسخه بتا، ثبت نام کنند.

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا