اخبار

سامسونگ از هدست Gear VR با کنترلر اختصاصی رونمایی کرد

سامسونگ از هدست Gear VR با کنترلر اختصاصی رونمایی کرد

گسترش اکوسیستم واقعیت مجازی برای خلق تجربیات ساده

 
 

سامسونگ از هدست Gear VR با کنترلر اختصاصی رونمایی کرد

 
سامسونگ الکترونیکس در کنگره موبایل بارسلون  در روز یک‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۳۹۵ از جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد که برای اولین بار به کنترلر اختصاصی مجهز شده است. این کنترلر که توسط آکولوس طراحی شده ضمن توسعه اکوسیستم واقعیت مجازی، تجربه آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کار با هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ را در پی خواهد داشت.
برای کار آسان و راحت‌تر با هدست جدید و کنترلر آن ویژگی‌هایی همچون، قابلیت‌های ارگونومیک کنترلر، طراحی منحنی، فعالیت کنترلر تنها با یک دست و حرکت تعاملی بهتر برای به حداقل رساندن حرکات سر به هدست جدید اضافه شده است.
علاوه بر این کنترلر جدید دارای ویژگی‌هایی شامل موارد زیر است:
 

– ورودی‌های مختلف برای تجربه بهتر

به کمک تاچ‌پدی که بر روی کنترلر قرار دارد انتخاب و تعامل با هدست راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. این تاچ‌پد کاربران را قادر می‌سازد تا انواع مختلف حرکت شامل کشیدن و رها کردن محتوا و همینطور حرکات عمودی و افقی در میان منوها را انجام دهند. همچنین یک کلید شبیه ماشه در کنار سایر کلید‌های دیگر قرار گرفته که بهبود و افزایش تجربیات بازی را منجر می‌شود.
 

– به حداقل رسیدن حرکات

با وجود کلیدهای صفحه خانگی (Home) برگشت (Back) و کنترل صدا تمام مواردی که کاربر نیاز دارد در اختیار وی قرار گرفته و به این ترتیب کاربران می‌توانند با تمرکز بالا در محتوای پخش شده غوطه‌ور شوند.
 

– بندی برای بازی راحت‌تر

در زمانی که کاربر جنب و جوش زیادی دارد برای امنیت و راحتی بیشتر کاربر نیاز است هدست به کمک وسیله‌ای به طور سفت و محکم روی سر قرار بگیرد. این موضوع در هدست جدید سامسونگ به کمک بندی که بر روی آن قرار دارد محقق شده است.
یانگی لی، معاون ارتباطات بخش موبایل سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «ما در سامسونگ بر روی تجربه‌ای فراتر از استانداردهای کنونی تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه واقعیت مجازی دسترسی راحت‌تر و محصولی با بالاترین کیفیت را ارائه دهیم.» به گفته لی، عرضه هدست واقعیت مجازی با کنترلر اختصاصی باعث می‌شود تا کاربران بیشتر از همیشه بر روی محتوای پخش شده (ویدئو یا گیم) غوطه‌ور شوند.
برای ایجاد میدان دید وسیع در برابر چشمان کاربران، هدست واقعیت مجازی جدید Gear VR به لنزهای ۴۲ میلیمتری که زاویه دید ۱۰۱ درجه‌ای دارند مجهز شده‌ است. این لنزهای جدید اشکالاتی مانند اعوجاج و تاری دید را به کمک فناوری پیشرفته بهبود دید برطرف کرده‌اند.
هدست واقعیت مجازی Gear VR از هر دو پورت اتصالی میکرو USB و USB Type-C پشتیبانی می‌کند، ضمن اینکه مبدلی برای پورت‌ جدید USB Type-C در جعبه هدست وجود دارد. علاوه بر این بندی بر روی هدست قرار گرفته تا در زمان‌هایی که از کنترلر استفاده نمی‌کنید، از بدنه هدست جدا نشود.
آخرین نسخه از هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ با گوشی‌های پرچمدار این شرکت شامل گلکسی S7، S7 edge ، Note5، S6 edge+، S6  و S6 edge سازگار است.
 

کنترلر مشخصات فنی هدست با کنترلر مشخصات فنی
۳۸.۲× ۴۸.۱ × ۱۰۸.۱ میلی‌متر ابعاد ۹۸.۶ × ۱۲۲.۵ × ۲۰۷.۸ میلی‌متر ابعاد
۶۴.۳ گرم وزن ۳۴۵ گرم وزن
تاچ‌پد (قابلیت کلیک) ماشه، دکمه‌های هوم، عقب و کنترل صدا کنترل و کارکردها ۴۲ میلیمتری
زاویه دید ۱۰۱ درجه
لنز
شتاب‌سنج، ژیرومتر، مجاورت سنسور شتاب‌سنج، ژیرومتر، مجاورت سنسورها
هزار میلی‌آمپر ساعت
(۴۰ روز نگهداری شارژ باتری برای فعالیت روزانه ۲ ساعت به‌طور میانگین)
باتری گلکسی S7، S7 edge ، Note5، S6 edge+، S6 and S6 edge سازگاری

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا