اخبار

سامسونگ با تسریع تولید تراشه ۷ نانومتری ، زمان عرضه اسنپدراگون ۸۵۵ توسط کوالکام را جلو انداخت

سامسونگ به تازگی اعلام کرد که ۶ ماه زودتر توانسته تولید تراشه ۷ نانومتری را به پایان برساند. این امر می تواند سرعت تولید پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ را افزایش دهد.
با توسعه تراشه ۷ نانومتری کاربران گوشی های هوشمند می توانند امیدوار باشند تا مصرف گوشی ها پایین آمده و باتری کمتری استفاده کنند در نتیجه شارژ دهی بیشتری داشته باشند. اسنپدراگون ۸۳۵ که اولین چیپی بود که بر اساس فناوری ۱۰ نانومتری تولید شده بود، در زمینه مصرف انرژی به میزان خوبی نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته بود. انتظار می رود این بهبود در چیپست های ۷ نانومتری نیز ادامه پیدا کند.
سامسونگ انتظار دارد تا بتواند هرچه سریعتر تولید تراشه هایی با تکنولوزی ۷ نانومتری را برای قرار گرفتن در پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ به پایان برساند. این کمپانی کره ای به منظور تولید چیپ های ۷ نانومتری از تجهیزات تابش ماورای بنفش استفاده خواهد کرد.
آن طور که مشخص است انتظارات سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بود اما این تولید تسریع شده و حال کوالکام نیز ناظران خود را برای پیگیری این امر به شرکت سامسونگ فرستاده اند.
در حال حاضر بزرگترین رقیب سامسونگ در زمینه تولید چیپ ها، کمپانی تایوانی TSMC است. سامسونگ برای اینکه از رقیب قدرتمند خود عقب نماند، چندی قبل خبر از توسعه فرایند تولید چیپست های ۵ نانومتری خبر داده بود؛ پروسه ای که قرار است در آینده، به عنوان نسل بعدی فرایند ۷ نانومتری معرفی شود.
سامسونگ در حال حاضر پایگاه داده تراشه ۷ نانومتری را در اختیار کاربران خود قرار داده است.
 


بیشتر بخوانید:

قدرتمند ترین پردازنده لپتاپ معرفی شد؛ اینتل core i۹-۸۹۵۰HK چه ویژگی هایی دارد؟

مشخصات پردازنده اسنپدراگون ۸۴۱ فاش شد

کارکرد ۱۵ ساعته باتری لپ‌تاپ با پردازنده تلفن همراه

اپل تعیین سرعت آیفون را به کاربران می‌سپارد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا