اخبار

سامسونگ، صدرنشین شکست‌خورده بازار تلفن همراه

سامسونگ، صدرنشین شکست‌خورده بازار تلفن همراه

سامسونگ

بر اساس گزارش‌های بنگاه تحلیلی گارتنر در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۱٫۵ میلیارد تلفن همراه هوشمند به کاربران نهایی فروخته شده است که این رقم در حدود ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی افزایش داشته است. در صدر فروشندگان جهانی این دستگاه‌های هوشمند نیز کمپانی سامسونگ قرار دارد که در حدود ۳۰۶ میلیون دستگاه را در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده است. اپل نیز بعد از رقیب آسیایی خود با فروش ۲۱۶ میلیون تلفن همراه هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد.

بااین‌حال نمی‌توان سال ۲۰۱۶ را سالی کماکان موفقیت بار برای سامسونگ محسوب کرد زیرا فاجعه پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ و بحران آتش گرفتن باتری‌های این مدل در این سال همیشه در خاطر این شرکت کره‌ای باقی خواهند ماند و طعم شیرین صدرنشینی در جدول فروش تلفن‌های همراه هوشمند را برای مسئولان این کمپانی تلخ خواهد کرد. دردسرهای مربوط به گلکسی نوت ۷ در فصل سوم سال آغاز شد و از آن زمان تا پایان سال نیز عرضه محصولات سامسونگ با کاهش چشمگیری روبرو بود. البته این آسیب تنها مربوط به آمار فروش نیست بلکه نام این شرکت در ذهن بسیاری از کاربران خدشه‌دار شده است و کسب مجدد اعتماد به این برند برای بسیاری دشوار شده است.

عرضه تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ به میزان ۸ درصد سقوط کرد و سهام این شرکت نیز به میزان ۲٫۹ درصد کاهش یافت. این دومین فصل متوالی‌ای بود که در آن سامسونگ را کاهش فروش تلفن‌های همراه خود روبرو می‌شد. البته تصمیم سامسونگ مبنی بر پایان عرضه گلکسی نوت ۷ فروش دستگاه یاد شده را نیز با کاهش روبرو ساخت. این در حالی بود که بازار رقابتی تلفن‌های رده پایین و ارزان قیمت نیز با ورود شرکت‌هایی نظیر اوپو، جیونی، هواوی و… کار را برای سامسونگ سخت‌تر کرده بود.

بااین‌حال فروش کلی تلفن‌های همراه هوشمند در فصل پایانی سال ۲۰۱۶ به میزان ۷ درصد افزایش داشته و به ۴۳۲ میلیون دستگاه رسید که این رقم در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ به میزان ۷ درصد افزایش داشته است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا