اخبار تکنولوژی

سامسونگ چشم‌انداز Galaxy AI را در جریان رویداد MWC 2024 معرفی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴، تجربیات و چشم‌انداز جدید خدمات و دستگاه‌های همراه خود را مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) معرفی کرد.

بازدیدکنندگان غرفه سامسونگ، توانایی‌های Galaxy AI را در تمامی محصولات گلکسی این شرکت به صورت عملی تجربه کردند که امسال با تمرکز بر سری Galaxy S24، به سوی عصر جدیدی از هوش مصنوعی موبایل حرکت می‌کند. Galaxy AI در آینده، فراتر از گوشی‌های هوشمند به تمامی محصولات سامسونگ راه پیدا خواهد کرد. این فناوری پیشرفته با سری Galaxy Book4 به گسترش بهره‌وری و با Galaxy Watch6 و Galaxy Ring که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت، به ارتقا و هوشمند شدن سلامتی کاربران کمک می‌کند.

تی ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل (MX) شرکت سامسونگ گفت: «جدیدترین محصولات و نوآوری‌های گلکسی با بهره‌مندی از قدرت هوش مصنوعی، توانمندی‌های کاربران در زندگی روزمره را افزایش داده و فرصت‌های جدیدی را در اختیار آنها می‌گذارد. مفتخریم که در MWC امسال، Galaxy AI را در تمامی محصولات خود، از جمله سری Galaxy S24 به نمایش بگذاریم و ثابت کنیم که این دستگاه‌ها چقدر در ایجاد آینده‌ای بهتر، هوشمندتر و متصل‌تر تاثیر گذارند».

 

عصر تازه‌ای از هوشمندی دستگاه‌های همراه

سامسونگ در غرفه خود، قابلیت‌های هوش مصنوعی سری Galaxy S24 را به نمایش می‌گذارد که به برقراری ارتباط موثر و تقویت خلاقیت کاربران در زندگی روزمره کمک می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها، ترجمه زنده (Live Translate) با استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) به منظور ترجمه دو طرفه و همزمان تماس‌های تلفنی است که مرزهای زبانی را از بین می‌برد. Circle-to-Search با گوگل، قابلیت هوشمند دیگری است که جست‌وجوی سریع و آسانی را برای دستیابی به نتایج جدید، تنها با یک حرکت ساده امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر آن، دستیار یادداشت (Note Assist) می‌تواند متون پیچیده را ساده‌سازی و سازماندهی کند. ویرایشگر مولد (Generative Edit) نیز به کاربر اجازه می‌دهد آزادانه اندازه سوژه‌ها در تصاویر را تغییر داده یا مکان آن را برای خلاقیت بیشتر جابه‌جا کند.

سامسونگ همچنین فضایی ترتیب داده است که بازدیدکنندگان می‌توانند عملکرد دوربین قدرتمند سری Galaxy S24 را بررسی کنند. در منطقه‌ای شبیه به یک سالن کنسرت کم‌نور، می‌توان از اجسام کوچک روی صحنه با استفاده از قابلیت‌های عکاسی در شب (Nightography) سری Galaxy S24 عکس گرفت. این دوربین، به لطف موتور ProVisual مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی ارتقا یافته و در نور کم، عملکرد پایداری دارد.

تمامی قابلیت‌های Galaxy AI قرار است به زودی برای سایر مدل‌های گلکسی، از جمله سری Galaxy Z Fold5، Z Flip5، Tab S9 و همچنین سری Galaxy S23 و S23 FE نیز عرضه شوند. علاوه بر این، سامسونگ با سری Galaxy Book4 که از ۲۶ فوریه به صورت جهانی عرضه شده، فرصت تجربه بهره‌وری پیشرفته را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند. ویژگی‌های اتصال در دستگاه‌های گلکسی که در غرفه سامسونگ نمایش داده می‌شوند، نشان می‌دهند که چگونه کاربران می‌توانند به طور یکپارچه بهره‌وری خود را افزایش دهند. برای نمونه می‌توان به مواردی مانند: انتقال و ویرایش آسان تصاویر و ویدیوها بین دستگاه‌های Galaxy S24، Galaxy Book4 و Galaxy Tab S9 اشاره کرد.

سامسونگ Galaxy AI

تجربیات سلامتی متصل‌تر با قدرت هوش مصنوعی

سامسونگ در رویداد MWC 2024، مجموعه سلامت هوشمند خود را با قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی به نمایش گذاشت که تجارب سلامتی شخصی‌تر و یکپارچه‌تری را روی طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان بخشی از این مجموعه، حلقه هوشمند گلکسی (Galaxy Ring) به عنوان ابزاری جدید در زمینه سلامتی معرفی شد تا دستیابی به سلامت روزمره را ساده‌تر کند. Galaxy Ring، همچنین سبک زندگی هوشمندتر و سالم‌تری را از طریق پلتفرم جامع سلامت دیجیتال Samsung Health به ارمغان می‌آورد.

در کنگره امسال، سامسونگ همچنین قابلیت‌های هوشمند جدید حوزه سلامت خود را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشت. برای نمونه، می‌توان به ویژگی My Vitality Score اشاره کرد که اطلاعات شخصی‌شده‌ای از وضعیت سلامتی افراد بر اساس عوامل متعددی از جمله خواب، فعالیت، ضربان قلب و نوسانات ضربان قلب ارائه می‌دهد. Booster Card نیز امکان دیگری است که با دنبال کردن اهداف سلامتی از پیش تعریف‌شده و ارائه بینش‌های عملی، به سالم‌تر شدن زندگی روزمره کاربران کمک می‌کند. بازدیدکنندگان توانستند مزایای این ویژگی‌ها را از نزدیک و پیش از دسترسی عمومی آنها در اواخر سال جاری، بر روی سری Galaxy Watch6 جفت شده به Galaxy S24 مشاهده کنند.

بخش دیگری از غرفه سامسونگ به معرفی قابلیت‌های پلتفرم SmartThings اختصاص داشت که در این بخش سامسونگ نشان داد که خانه چگونه به مکانی برای زندگی سالم‌تر تبدیل می‌شود. با کمک قابلیت‌های این پلتفرم، می‌توان چراغ‌های متصل را کنترل کرد تا با روشن و خاموش شدن به صورت خودکار، خواب مطلوب‌تری را فراهم کنند. به جز این، می‌توان از هشدارهای تنظیم‌شده برای یادآوری مصرف دارو کمک گرفت. همچنین کاربران قادرند فعالیت‌های فیزیکی خود را دنبال کرده و میزان ضربان قلب و کالری‌ سوزانده‌شده را همزمان با تماشای ویدیوی تناسب اندام روی تلویزیون متصل، اندازه‌گیری کنند.

غرفه Galaxy Experience سامسونگ در طول برگزاری رویداد MWC 2024 بارسلون میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا