اخبار

سامسونگ چیپست های خود را به کمپانی های دیگر می فروشد !

سامسونگ در تمامی پرچمداران سال ۲۰۱۵ خود، از پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ تولید این شرکت استفاده کرد. عملکرد این پردازنده رضایت‌بخش بود به‌طوریکه کمپانی‌ میزو نیز روی گوشی قدرتمند میزو پرو ۵ از این تراشه بهره گرفته است. ظاهرا سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی جدیدی از پردازنده‌های اکسینوس را به صورت اختصاصی برای فروش به کمپانی‌های دیگر تولید کند.

گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵ محصولات قدرتمند و جذاب سامسونگ در سال ۲۰۱۵ بودند که تمامی آنها به پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ مجهز شده‌اند. عملکرد این پردازنده ظاهرا رضایت‌بخش بود که شرکت‌های دیگر همچون میزو هم از همین تراشه استفاده کردند. حالا شایعاتی از چین به گوشی می‌رسد که سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۱۶ میلادی یک پردازنده‌ی رده‌بالا را به صورت جداگانه برای فروش به سازندگان دیگر تولید کند.
قرار است سامسونگ در سال ۲۰۱۶ میلادی از تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ روی محصولات رده بالای خود استفاده کند و براساس شایعات منتشر شده، این کمپانی قصد دارد پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۷۰ را صرفا برای فروش به شرکت‌های دیگر تولید کنند. اکسینوس ۸۸۷۰ از جمله پردازنده‌های قدرتمند سامسونگ به شمار می‌رود که در مقایسه با اکسینوس ۸۸۹۰ فرکانس کاری پایین‌تری دارد. همچنین این پردازنده توانسته در تست تک هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ امتیازی در حدود ۲۰۰۰ را به خود اختصاص دهد که نسبت به امتیاز ۲۲۷۰ اکسینوس ۸۸۹۰ در سطح پایین‌تری قرار دارد.
تا کنون از میزو به عنوان اولین کاندید برای خرید پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۷۰ نامبرده شده است. براساس این شایعه انتظار می‌رود این تراشه روی گوشی‌های قدرتمندی چون میزو پرو ۶ و میزو پرو ۶ مینی استفاده شود که قرار است سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شوند. البته هنوز سامسونگ و میزو درباره‌ی این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و همه چیز در حد شایعه باقی می‌ماند تا با گذر زمان اطلاعات بیشتری منتشر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا