اخبار

سامسونگ گلکسی اس ۸ مجهز به هوش مصنوعی Viv خواهد بود

خبرها و شایعات جدید حاکی از آن است که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) در دو نسخه متفاوت راهی بازارهای فروش خواهد شد. از طرفی خبرهایی در مورد تجهیز پرچمدار جدید گوشی های سامسونگ به هوش مصنوعی Viv نیز به گوش می‌رسد.
یکی از منابع چینی خبر می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ در دو نسخه مختلف راهی بازار خواهد شد. یکی از این مدل ها دارای نمایشگری دو طرف خمیده با ابعاد ۵٫۱ اینچی و با دقت ۲K (یا شاید QHD) بوده و از پنل نمایشی سوپر امولد استفاده خواهد کرد. اما مدل دیگر از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با دقت ۴K بهره خواهد برد و در کنار آن به دوربین دوگانه نیز مجهز خواهد شد.
از سویی دیگر بر اساس پستی خبری که در شبکه اجتماعی Weibo چین در حال به اشتراک گذاری است احتمال می‌دهید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام (که یک چیپ ۱۰ نانومتری به حساب می‌آید) مجهز باشد. هر چند مثل همیشه نسخه ای مجهز به چیپست تولیدی سامسونگ، این بار با نام اگزینوس ۸۸۹۵ نیز به بازار خواهد آمد. اما به بازارهای منطقه هایی خاص اختصاص پیدا خواهد کرد.
اما در نهایت موضوع مهمی که با تازگی در مورد این گوشی انتشار پیدا کرده است مربوط به برخورداری آن از سیستم هوش مصنوعی Viv (یا Viv AI) است. برای کسانی که با این دستیار صوتی جدید آشنایی ندارند می‌گوییم که هوش مصنوعی Viv توسط شرکت Viv Labs طراحی و تولید شده است. این دقیقا همان استارتاپی است که دستیار صوتی سیری را خلق کرد. حالا شرکت سامسونگ آن را خریداری کرده و تحت تملک خود در آورده است.
مسلما در روزهای آینده در مورد هوش مصنوعی Viv و گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ اخبار گسترده تری منتشر خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا