اخبار

سامسونگ گیر اس ۳ کلاسیک و گیر اس ۳ فرانتیر را رسما معرفی کرد

شرکت سامسونگ لحظاتی پیش نسل جدید از ساعت‌ هوشمند خود را در قالب دو مدل با نام‌های Gear S3 classic و Gear S3 frontier معرفی کرد. این ساعت‌ها نسبت به نسل گذشته‌ی خود با بهبود‌های متعددی همراه هستند و در بخش طراحی آنها نیز شاهد تغییرات زیادی هستیم.
 
گیر اس 3 کلاسیک و فرانتیر
 
بهبودهای یادشده شامل مواردی همچون نمایشگر بزرگ، محافظ نمایشگر بهتر، عملکرد بهتر و ردگیر دقیق‌تر فعالیت‌ها و تناسب اندام کاربر و در نهایت طول‌ عمر باتری بیشتر است.
گیر اس ۳ از یک نمایشگر دایروی ۱.۳ اینچی سوپرامولد و رزولوشن ۳۶۰x۳۶۰ پیکسل بهره می‌برد، این رزولوشن، تراکم ۲۷۸ پیکسل بر اینچ را برای نمایشگر به ارمغان می‌آورد. کل این نمایشگر توسط شیشه‌ی گوریلا گلس +SR محافظت می‌شود، شرکت کورنینگ این پنل محافظ را روز گذشته معرفی کرد. گوریلا گلس +SR منحصرا برای دستگاه‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند طراحی شده است. استفاده از این محافظ، نمایشگری مقاوم و سخت با تصاویری واضح‌تر را به ارمغان می‌آورد.
به گفته‌ی سامسونگ، ساعت هوشمند جدید این شرکت، از قابلیت جدیدی موسوم به “Full Color Always On Display” بهره می‌برد، به موجب این قابلیت، حتی در حالت اسلیپ نیز هر ۱۶ میلیون رنگ صفحه‌نمایش (مانند واچ‌‌فیس‌های تمام رنگی)، نمایش داده می‌شوند. سامسونگ حاشیه‌ی چرخان نمایشگر نسل‌ گذشته را نیز که برای ناوبری در داخل رابط کاربری به کار گرفته می‌شد، در گیر اس ۳ استفاده کرده است، در لبه‌ی سمت راست این ساعت هوشمند دو دکمه‌ی فیزیکی در نظر گرفته شده است.
ساعت هوشمند گیر اس ۳ فرانتیر، ظاهر زمخت‌تری دارد، این موضوع نسخه‌ی فرانتیر را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی بدل می‌کند که سبک زندگی فعال‌تری دارند، اما نسخه‌ی کلاسیک این ساعت، به لطف طراحی مینیمالیستی و ساده‌ی خود، ساعت‌های مکانیکی گران‌قیمت را در ذهن کاربر القا می‌کند. هر دو نسخه با بندهای ساعت ۲۲ میلی‌متری سازگار هستند، بنابراین تهیه‌ی بندهای متفاوت و شخصی‌سازی ظاهر گیر اس ۳، براساس سلیقه‌ی شخصیتان، بسیار ساده خواهد بود.
گیر اس ۳، همانند نسل گذشته‌ی خود از پردازنده‌ی دو هسته‌ای یکسان با فرکانس ۱ گیگاهرتز و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد، اما سامسونگ حافظه‌ی این ساعت هوشمند را از ۵۱۲ به ۷۶۸ مگابایت افزایش داده است. هر دو ساعت هوشمند از بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲، استاندارد وای‌فای b/g/n، ان‌اف‌سی و اتصال GPS بهره می‌برد. اما گیر اس ۳ فرانتیر در نسخه‌ای با قابلیت پشتیبانی از اتصال ۳G و LTE نیز عرضه خواهد شد. این ساعت‌های هوشمند، اولین نمونه‌های تولید شده توسط سامسونگ خواهند بود که از فناوری MST برای سرویس پرداخت Samsung Pay بهره می‌برند.
گیر اس ۳ همراه با نسخه‌ی ۲.۳.۲ از پلتفرم پوشیدنی مبتنی بر تایزن سامسونگ عرضه خواهند شد و قابلیت جفت شدن را با گوشی‌های هوشمند اندرویدی با اندروید ۴.۴.۴ به بالا و حداقل ۱.۵ گیگابایت رم، خواهند داشت. سامسونگ در حال بررسی سازگاری این ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل iOS اپل، با استفاده از یک برنامه‌ی بتا، است، بنابراین احتمالا نسخه‌ی نهایی اپلیکیشن Gear Manager برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS به زودی عرضه شود.
 
گیر اس 3
 
قابلیت‌های جدید ساعت هوشمند گیر اس ۳، شامل مواردی همچون راهکاری برای پاسخگویی یا رد تماس، اسنوز کردن آلارم‌ها با استفاده از حاشیه‌ی چرخان نمایشگر است. علاوه‌بر این کاربران می‌توانند با کشیدن حروف الفبا بر روی نمایشگر گیر اس ۳، آنها را به صورت خودکار به متون و اموجی و تبدیل کنند. سامسونگ اپلیکیشن یادآوردی جدیدی را نیز در نظر گرفته است که امکان ساخت یادآورها و لیست‌های to-do را به صورت مستقیم بر روی ساعت، فراهم می‌کند.
قابلیت SOS امکان درخواست کمک از دوستان، اعضای خانواده یا نیروهای امداد را برای کاربر گیر اس ۳ در هنگام وقوع حوادث مختلف، فراهم می‌کند. سامسونگ در یک همکاری مشترک با شرکت خودروسازی بی‌ام‌و، اپلیکیشن Connected Car این شرکت را نیز به گیر اس ۳ آورده است. سامسونگ همچنین قابلیت امنیتی مبتنی بر تایزن Knox را به همراه گیر اس ۳ عرضه می‌کند تا سازمان‌های مختلف نمایه‌ای امنیتی نیز داشته باشند.
 
گیر اس 3
 
 
منبعsammobile

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا