اخبار

سامسونگ یک میلیارد دلار صرف بازسازی یکی از کارخانه های تولید چیپ خود می کند

در چند سال اخیر تقاضا برای ابزارهای همراه رشد فزاینده ای داشته و شرکت هایی که وظیفه تولید اجزای داخلی این گجت ها را بر عهده داشته اند نیز قادر به گسترش کسب و کار خود بوده اند.
چیپست مجتمعی که درون یک موبایل یا تبلت قرار می گیرد، یکی از گران ترین قطعات آن به شمار می رود و حالا سامسونگ هم خبر می دهد که می خواهد سرمایه ای یک میلیارد دلاری را به یکی از مراکز تولید انبوه قطعات نیمه هادی خود در تگزاس آمریکا تزریق کند.
مسئولین آمریکایی این کارخانه خبر می دهند که این حرکت سامسونگ، موجب اشتغال زایی بیشتری در منطقه خواهد شد و انتظار دارند که شرکت کره ای برای بهبود شرایط کارخانه و همچنین استفاده از ابزارهای جدید، دست به استخدام ۲۵۰ الی ۵۰۰ کارمند دیگر بزند.
سهم تولید کارخانه تگزاس سامسونگ اخیراً کاهش یافته بود و انتظار نمی رفت که شرکت کره ای دست به سرمایه گذاری جدید برای افزایش کارکرد آن بزند. در هر حال، خود کره ای ها انتظار دارند که روند استخدام های جدید و همچین اضافه شدن ابزارهای تازه به این کارخانه تا نیمه ۲۰۱۷ انجام شده باشد.
این سرمایه گذاری همچنین نشان از آن دارد که سامسونگ می خواهد خود را آماده نبردی تازه با فعالان صنعت نیمه هادی در سراسر جهان کند. در حال حاضر بزرگترین رقیب شرکت کره ای، کمپانی تایوانی TSMC است که در بیشتر مواقع سهم زیادی از تولید چیپست آیفون را به خود اختصاص می دهد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا