اخبار

ساندار پیچای تغییرات بزرگی را به اندروید آورده است !

اندی رابین یکی از بنیان‌گذاران سیستم‌عامل اندروید بود که سال‌ها نیز مدیریت این بخش از شرکت گوگل را بر عهده داشت. و حال پس از این که رابین گوگل را ترک کرد و پیچای نیز مدیریت این شرکت را به عهده گرفت، بخش اندروید نقش پررنگ‌تری در گوگل پیدا کرده است. پیچای بخش اندروید را به بخشی هماهنگ با دیگر دپارتمان‌ها تبدیل و وارد ساختار گوگل کرده است.
اندروید ابتدا به عنوان یک سیستم‌عامل برای دوربین‌های دیجیتال نوشته شد و پس از آن که با تغییراتی اساسی به سیستم‌عاملی کاربردی برای تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شد، کم‌کم به یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد گوگل تبدیل شد. اندی رابین به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اندروید سال‌ها مدیریت این بخش را در گوگل به عهده داشت تا این که چند سال پیش، مدیران ارشد گوگل تصمیم گرفتند او را به بخش دیگری منتقل کنند و پس از آن نیز رابین گوگل را ترک کرد تا به علاقه‌ی همیشگی‌اش یعنی رباتیک بپردازد. در مورد علت جابجایی رابین در ساختار مدیریتی گوگل نظریات زیادی وجود دارد، اما هیچ کدام را نمی‌توان به طور قطع قبول کرد.
سال گدشته بود که هولدینگ آلفابت تاسیس شد تا گوگل و چندین شرکت دیگر را در زیر چتر خود مدیریت کند. از آن زمان، ساندار پیچای به عنوان مدیر عامل گوگل مشغول به کار است و گفته می‌شود تغییرات ساختاری مثبت و مفیدی در بخش اندروید ایجاد کرده است. در زمان رابین، اندروید به عنوان پروژه‌ای مستقل و جدا از دیگر پروژه‌های گوگل مطرح می‌شد. مدیران گوگل معتقدند پیچای بخش اندروید به دیگر بخش‌های گوگل متصل کرده و به نوعی نقش آن را در تصمیمات اساسی شرکت بیشتر کرده است. حال دیگر اندروید به عنوان بخشی جداگانه در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه به عنوان بخشی اصلی و هماهنگ با دیگر بخش‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
از زمان مدیریت پیچای تغییرات مثبتی در اندروید لحاظ شده است. از جمله‌ی آنها می‌توان به تغییرات گرافیکی رابط کاربری و زیباتر شدن آن اشاره کرد. سرویس‌هایی مانند Google Photos نیز هماهنگی‌های بیشتری با اندروید پیدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد پیچای به عنوان مدیر عامل کنونی گوگل و مدیر سابق بخش اندروید، آینده‌ای بسیار بزرگ برای اندروید در نظر گرفته و قصد دارد این سیستم‌عامل را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی گوگل در کنار موتور جستجو توسعه دهد.
منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا