اخبار

و سرانجام مشخصات اصلی گلکسی نوت ۸ فاش شد

تنها ۲ هفته مانده به رونمایی رسمی گلکسی نوت ۸ ، مشخصات فنی و اصلی این گوشی فاش شد.
این گوشی در اصلی ترین مشخصه خود دارای استاندارد IP68 ضد آب و گرد و غبار است. گلکسی نوت ۸ از وجود یک صفحه‌ی نمایش امولد ۶.۳ اینچی بهره می‌برد و طراحی ظاهری آن بسیار شبیه به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود. برخلاف نسخه‌های پیشین گلکسی نوت، این گوشی دارای گوشه‌های تیز نبوده و به تبعیت از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، گوشه‌های فبلت جدید سامسونگ نیز حالتی گرد خواهد داشت. رزولوشن و نسبت صفحه‌ی نمایش گلکسی نوت ۸ به ترتیب ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ و ۱۹ به ۵.۹ خواهد بود. همچنین این که ابعاد گلکسی نوت ۸ به ترتیب ۱۶۲.۵ در ۷۴.۶ در ۸.۵ میلی متر خواهد بود.
این فبلت استثنایی سامسونگ از دو تراشه اکسینوز ۸۸۹۵ و اسنپدراگون ۸۳۵ در دو نوع مختلف استفاده می کند. یکی از وجوه تمایز گلکسی نوت ۸ با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در میزان حافظه‌ی رم مورد استفاده در این گوشی است. گلکسی نوت ۸ از وجود یک حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره خواهد برد که البته این حافظه‌ی داخلی از طریق اسلات میکرو اس دی نیز قابل افزایش است.
نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ است که از دوربین دوگانه استفاده می کند . هر دو سنسور این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است، حال آنکه دوربین اصلی از لنزی با دیافراگم F/1.7 بهره برده و لنز دوربین دوم از دیافراگم f/2.4 بهره خواهد برد. لنز دوم زوم اپتیکال ۲ برابری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هر دو لنز از وجود لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند. دوربین سلفی نیز از سنسوری ۸ مگاپیکسلی در کنار لنزی با دیافراگم f/1.7 و پشتیبانی از فوکوس خودکار تشکیل شده است.
این گوشی دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری است که هم از طریق کابل یو اس بی C و هم به طور بیسیم شارژ می شود. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که گلکسی نوت ۸ ابتدا در رنگ‌های مشکی و طلایی راهی بازار شده و سپس با خاکستری و آبی تیره همراه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا