اخبار تکنولوژی

سری میت ۶۰ هوآوی با قابلیت ارتباط ماهواره ای

سری میت ۵۰ هواوی سال گذشته با پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای عرضه شد. با این حال، تلفن‌ها فقط می‌توانستند از طریق ماهواره پیام ارسال کنند و هیچ تماسی برقرار نکنند. هواوی اکنون در حال توسعه سری میت ۶۰ است که انتظار می‌رود قابلیت اتصال ماهواره‌ای نیز داشته باشد. اما تلفن‌های آینده حتی ممکن است به لطف تراشه‌های تقویت کننده جدید، از تماس صوتی نیز پشتیبانی کنند.

انتظار می‌رود که سری میت ۶۰ هواوی دارای تراشه‌های تقویت کننده قدرت (PA) ساخته شده توسط تراشه سازان چینی باشد. این تراشه‌های PA به طور خاص برای سیستم ارتباط تلفن همراه ماهواره‌ای Tiantong-1 طراحی شدند. سیستم ماهواره‌ای را می توان برای ارتباطات صوتی، انتقال تصویر، موقعیت‌یابی دقیق و گزارش داده استفاده کرد.

تراشه‌های PA در دستگاه‌هایی که از این ویژگی‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، نقش مهمی دارند. آنها در حال حاضر در سری Mate X3 و P60 هواوی تعبیه شدند که هر دو از ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه از طریق پیامک پشتیبانی می‌کنند. این تراشه‌ها سیگنال فرکانس بالا تولید شده توسط مدار مجتمع ارتباطی (RF-IC) را تا سطح خروجی مورد نیاز تقویت کرده و آن را به یک آنتن می‌رساند. این فرآیند تقویت برای فعال کردن ارتباطات ماهواره‌ای موثر از جمله تماس‌های صوتی ضروری است.

سری میت ۶۰ با قابلیت کاربردی

گفته می‌شود تراشه‌های PA که گفته می‌شود در سری Mate 60 ادغام می‌شوند، توسط هواوی تولید نشده‌اند. در مقابل، این شرکت این مسئولیت را به یک سازنده تراشه چینی ناشناس سپرده است. در حالی که در حال حاضر تایید نشده، گنجاندن این تراشه‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند Mate 60 ممکن است از تماس صوتی از طریق ماهواره پشتیبانی کنند.

اگر این درست باشد، اولین نمونه از تماس صوتی بوسیله اتصال ماهواره‌ای در تلفن هوشمند است. برای ارائه برخی زمینه‌ها، سری آیفون ۱۴ اپل فقط از تماس‌های SOS اضطراری از طریق ماهواره پشتیبانی می‌کند. اتصال ماهواره‌ای در گوشی یک فناوری نوظهور است و برندها عجله دارند تا آن را روی تلفن‌های خود پیاده کنند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا