اخبار

سهام اینتل افزایش یافت

با توجه به پیشبینی های انجام شده، در امد شرکت اینتل در سال ۲۰۱۷ میلادی قرار بود که به ۱۴٫۶ میلیارد دلار برسد. اما در گزارش جدید منتشر شده نشان داده می شود که فروش شرکت اینتل تا به اینجای کار که تنها ۷ ماه از سال میلادی گذشته، ۱۴٫۷ میلیارد دلار بوده است.
با توجه به اینکه بازار کامپیوترهای شخصی، روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود، اینتل هم تمرکز خود را از این بازار برداشته است. در بازار پردازنده‌ی کامپیوتری، اینتل از طرف پردازنده‌ی Rizen شرکت AMD تحت فشار است. وضعیت اینتل در بازار گجت‌های پوشیدنی هم تعریفی ندارد؛ به‌طوری که این شرکت مجبور شد مدتی پیش بخش گجت‌های سلامت خود را تعطیل کند.
این شرکت در بخش Client Computing درامد خود را به ۸٫۲ میلیارد دلار رساند که بسیار برای بالا کشیدن شرکت موثر بود. عملکرد بخش اینترنت اشیاء هم در مقایسه با سال گذشته، ۲۶ درصد بهبود داشت و توانست درآمد خود را به ۷۲۰ میلیون دلار برساند. بخش پرسود Data Center هم که سرویس‌های زیرساختی برای شبکه‌های ابری ارائه می‌دهد، با ۹ درصد بهبود، درآمد خود را به ۴.۴ میلیارد دلار رساند. از لحاظ عملکرد، بخش Memory Solutions در صدر زیرمجموعه‌های اینتل قرار می‌گیرد. این بخش در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷، معادل ۸۷۴ میلیون دلار درآمد داشت که در مقایسه با بازه‌ی مشابه در سال گذشته، ۵۸ درصد رشد کرده است.
همچنین شرکت برای افزایش درامد وارد حوزه هوش مصنوعی شد و چند شرکت را در این زمینه خرید. در میان این شرکت‌ها، آلترا با ۵ درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته، ضعیف‌ترین عملکرد را دارد. انتظار می‌رود که اینتل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، ارزش سهام خود را به ۸۰ سنت برای هر سهم و درآمد خود را به ۱۵.۷ میلیارد دلار، افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود که مجموع درآمد و ارزش سهام این شرکت در کل سال ۲۰۱۷، به ۶۱.۳ میلیارد دلار و ۳ دلار برسد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا