اخبار

سود خالص سامسونگ در قبال فروش آیفون ۱۰ از گوشی های ۲۰۱۷ این شرکت بیشتر است

یکی از نقاط مشترک دو غول بزرگ تولید گوشی های هوشمند یعنی اپل و سامسونگ را می توان آیفون ۱۰ نامید. آیفون ۱۰ به عنوان نسخه‌ی مخصوص دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به بازار از قطعات تولید شده توسط سامسونگ بهره می‌برد، از این‌رو کمپانی کره‌ای نیز برای افزایش درآمدزایی خود چشم به موفقیت ایفون ۱۰ دوخته است.
سامسونگ از طریق فروش قطعات نیز امسال بیش از هر شرکت دیگری درآمد کسب کرده است. از جمله می توان به رم و تراشه و دوربین اشاره کرد که به صورت کامپوننت آن ها را می توان در گوشی های دیگر شرکت ها استفاده کرد.
برآوردهای انجام شده توسط موسسه‌ی تحلیلی کانترپوینت تکنولوژی (Conterpoint Technology Market Reasearch) نشان از این دارد که سامسونگ در بازه‌ی ۲۰ ماهه‌ی پس از عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار در مقایسه با درآمد کسب شده برای تولید قطعات گلکسی اس ۸، چهار میلیارد دلار بیشتر کسب خواهد کرد. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که بیشترین فروش یک گوشی‌هوشمند در ۲۰ ماه اول عرضه اتفاق می‌افتد.
باید به این نکته اشاره کرد که با هدف فروش ۱۳۰ میلیون آیفون ۱۰، و کسب درآمد کلی سامسونگ از هر گوشی آیفون ۱۰ به اندازه ۱۱۰ دلار فروشی برابر با ۴ میلیارد دلار بیشتر از کل گلکسی S8 های این شرکت به دست خواهد آمد.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط S&P Global Market intelligence انتظار می‌رود سامسونگ و اپل با کنار گذاشتن بانک‌های چینی دو کمپانی برتر از نظر سوددهی در سال ۲۰۱۷ باشند. یکی از شروط قطعی دست یافتن این دو کمپانی به چنین جایگاهی این است که یا یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند، چراکه امروزه موفقیت هر یک از این دو کمپانی به دیگری وابستگی شدید دارد. اپل برای تولید آیفون‌هایش به سامسونگ و قطعات تولید شده توسط این کمپانی وابسته است. آیفون تقریبا بیش از دو سوم از درآمد اپل را تشکیل می‌دهد که در سال مالی ۲۰۱۶ بیش از ۲۱۵.۶۴ میلیارد دلار بوده است. در مقابل سامسونگ نیز برای زنده نگه داشتن چرخه‌ی تولید ماژول‌ها و کامپوننت‌های خود به پول اپل نیاز دارد که بیش از ۳۵ درصد از درآمد سالانه‌ی سامسونگ را تولید می‌کند.
همکاری اپل و سامسونگ که ۱۰ سال پیش با تولید تراشه‌های حافظه برای آیپاد‌های اپل آغاز شد امروزه با تولید آیفون ۱۰ مجهز به نمایشگر اولد وارد مرحله‌ای جدیدتری شده است. اپل در تلاش است تا با افزایش تامین‌کنندگان اولد مورد نیاز برای آیفون‌هایش، وابستگی به سامسونگ را کاهش دهد. سرمایه‌گذاری‌های این کمپانی نیز برای دست‌یافتن به این هدف است. اپل و سامسونگ در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود می‌کننند. اپل هم اکنون دست بالا را از نظر تقاضا در بازار در اختیار دارد و با دست گذاشتن روی هر کامپوننتی میتواند تقاضا را بالا برده و عرضه را با محدودیت روبرو کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا