اخبارراهنمای خرید گوشی موبایل

سونی Xperia XZ Premium در برابر سامسونگ Galaxy S8

بدون شک بزرگترین پرچمدار رونمایی شده از برند های معتبر دنیای امسال گوشی های اندرویدی Galaxy S8 است . گوشی های سری S سامسونگ هر ساله از بهترین کیفیت و بهترین سخت افزار داخلی بهره مند می شدند. هرچند که سری galaxy S8 جایگزینی شد برای شکست سامسونگ Galaxy Note 7.
اما سامسونگ تنها شرکتی نیست که این پرچمداران را تولید می کند. در MWC 2017 امسال شاهد بودیم که سونی مدل جدید خود را به نام Xperia XZ Premium رونمایی کرد. این مدل یکی از بهترین گوشی های تولید شده توسط سونی در طی چند سل اخیر بوده است و همانطور که در خبر ها شنیدیم این گوشی همین دیروز به خاور میانه رسید.
در این متن قصد داریم بین این دو پرچمدار قدرتمند دو برند معتبر دنیا مقایسه ای کوتاه انجام دهیم.با ما همراه باشید.

مشخصات اصلی دو گوشی

سونی Xperia XZ Premium
صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۳۸۴۰*۲۱۶۰ با تراکم پیکسلی ۸۰۷ppi
ابعاد:۱۵۶*۷۷*۷٫۹ میلیمتر
وزن:۱۹۵ گرم
حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت به همراه پشتیبای از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
رم:۴ گیگابایت
پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز ۶۴ بیتی ۸ هسته ای
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسل
عمرباطری ۳۲۳۰ میلی آمپر در ساعت
رنگ بده: لومینوس کروم و مشکی
و حالا مشخصات گلکسی S8
صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی برای S8  و ۶٫۲ اینچی برای S8 Plus با کیفیت نمایش Quad HD Super AMOLED و وضوج تصویر ۲۹۶۰* ۱۴۴۰ و تراکم پیکسلی ۵۷۰ppi و ۵۲۹ppi
ابعاد: ۱۴۸٫۹*۶۸٫۱*۸ و اس پلاس با ابعاد ۱۵۹٫۵*۷۳٫۴*۸٫۱ میلیمتر
وزن ۱۵۵ گرم و ۱۷۳ گرم
حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت به همراه پشتیبای از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز ۶۴ بیتی ۸ هسته ای و یا اکسینوز ۸۹۹۵ هشت هسته ای
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل اتوفوکوس
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل
عمر باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر
رنگ ها: مشکی،ارکید،آبی،نقره ای و طلایی
هر دو گوشی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی وارد بازار شده اند. دیگر گوشی ها با ظرفیت های مختلف مثلا ۶۴ و ۳۲ به بازار می آیند.
اگر هم حافظه ۶۴ گیگابایت برای شما کافی نیست هر دو این گوشی های تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه خارجی را نیز پشتیبانی می کنند.
برای رم ، هر دو گوشی دارای ۴ گیگابایت رم هستند. همچنین هر دو این گوشی ها از پردازنده های مشابه اسنپدراگون استفاده می کنند درحالی که در برخی نقاط دنیا سامسونگ از پردازنده اکسینوزی خود در پرچمدارش استفاده کرده است.
از نظر عمر باتری نیز سونی Xperia XZ Premium دارای ظرفیت باتری بیشتر ۳۲۳۰ میلی آمپری است و سامسونگ Galaxy S8 دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری هرچند که عمر باتری آن ها یکسان است.

مقایسه طراحی ظاهری

از نظر طراحی بسته به سلیقه شخصی شما هر کدام از گوشی ها می تواند شیک و زیبا باشند.
سونی Xperia XZ Premium طراحی براق و خیره کننده ای برای گوشی خود ارائه کرده  در بدنه از طراحی آلمینیمومی مات و رنگ آمیزی شده نیز استفاده کرده. از طرفی گلکسی S8 نیز زیبا به نظر می رسد چرا که دستگاه را بدون زوایا نیز ساخته و اگر به آن نگاه کنیم در تمام گوشه ها یک نرمی خاص حس می کنیم.
از نظر اندازه بدنه نیز گلکسی S8 به اندازیه یک میلیمتر تنها از Xperia XZ Premium  بزرگتر است چرا که باید صفحه نمایش بزرگتری نیز در خود جای دهد.

صفحه نمایش

زمانی که به صفحه نمیاش این دو گوشی نگاه می کنیم می توان فهمید که Xperia XZ Premium گام های زیای جلوتر از Galaxy S8 از نظر وضوح تصویر است. چرا که این گوشی از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی ۴k استفاده می کند و تراکم پیکسلی فوق العاده ۸۰۷ppi را از خود به جا گذاشته.
در حالی که صفحه نمایش سامسونگ Galaxy S8 دارای اندازه ۵٫۸ اینچی با وضوح تصویر ۲۸۸۰*۱۴۴۰  و تراکم ۵۷۰ppi است.
تنها یک موضوع اینجا بحث برانگیز می شود. آن هم نوع ساخت صفحه نمایش است. سونی Xperia XZ Premium از صفحه نمایش IPS LCD استفاده می کند در صورتی که سامسونگ تکنولوژی Super AMOLED OLED را در گوشی خود به کار برده.
همانطور که می دانید پارسال نیز سامسونگ این تکنولوژی را در مورد S7 نیز به کار برد که صفحه نمایش آن بهترین صفحه نمایش حال حاضر شناخته شده بود.حال نیز این Galaxy S8 است که رکوردهای زیادی را از خود به جای گذاشته
بزرگترین خاموت رنگ داخلی با ۱۱۳% از استاندارد DCI-P3 و ۱۴۲% از sRGB.Rec
بالاترین ماکزیمم روشنایی در بین همه گوشی ها با ۱۰۲۰ نیتز
بازتاب صفحه نمایش بی نظیر
با این که سونی Xperia XZ Premium دارای صفحه نمایش ۴K است اما کیفیت صفحه نمایش Galaxy S8 بهتر از آن می باشد.

دوربین

از نظر دوربین جلویی سلفی هر دو گوشی برنده هستند.از نظر دوربین اصلی نیز سونی دارای لنز ۱۹ مگاپیکسلی است و سامسونگ دارای ۱۲ مگاپیکسل. همچنین سامسونگ Galaxy S8 به خاطر دارا بودن اتوفوکوس در دوربین جلویی از سونی با وجود داشتن وضوح عکس کمتر، جلوتر است.

جمع بندی

در بسیاری از زمینه ها سونی پیشی گرفته است و در بسیاری دیگر سامسونگ. اما در هر صورت سامسونگ Galaxy S8 به خاطر طراحی منحصر به فردش خاص شده و در دوربین سلفی نیز دارای اتوفوکوس است همچنین صفحه نمایش بهتری دارد.
مقایسه بر عهده شما و طرفداران هر برند است.از نظر سخت افزار داخلی هر دو گوشی بسیار شبیه هستند اما این که کدام را انتخاب کنید….به خودتان بستگی دارد.
Xperia XZ Premium

نمایش بیشتر

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. چقدر شما از سامسونگ طرف داری نکردی. صفحه نمایش زنده سونی رو به رنگهای اشباه شده سامسونگ فروختی. عجب

    1. لایک
      نویسنده قشنگ معلومه که طرفدار سامسونگ بوده
      وگرنه به برتری های خاص و بی نظیر سونی اشاره میکرد. مثل فیلم برداری به حالت slow motion که با کیفیت ۷۲۰ و فریم ریت ۹۶۰ هستش. چیزی که توی خیلی از دوربین های حرفه ای هم استفاده نشده، چه برسه به گوشی!
      Cpu به کار رفته توی سونی هم، قویتر از سامسونگ هستش که بازم اشاره نشده بهش
      ضد آب بودن هم که جزو یکی از نقاط قوت برای همچین گوشی هایی هستش. چون یه اتفاق و پاشیده شدن مایعات و آب، میتونه برابر با سوختن گوشی همراه باشه
      سونی اسپیکرهاش هم استریو هستش
      تنها برتری سامسونگ نسبت به سونی، استفاده از صفحه ی led هستش که باعث میشه تا رنگهای مشکی، مشکی خالص تری باشن. وگرنه توی کیفیت رزولوشن، از سونی خیلی عقبه. صفحه ی ۴k یعنی چهار برابر full hd رزولوشن داره. خدا میدونه چه تکنولوژی ای پشت این کارشون بوده.
      اونوقت بیاییم و از سامسونگ طرفداری کنیم، فقط به خاطر صفحه ی LED اش. خداییش منصفانه نیست
      اینهمه ملت میگن که سونی هنگ میکنه و غیره، من الان سه ساله که اکسپریا z2 دارم. نه هنگ کرده و نه مشکل دیگه ای. اینقدر هم این گوشی ضربه خورده، که نگو. حتی قاب فلزی کنارش روی آسفالت کشیده شده و یکم کنده شده?، ولی گوشی آخ نگفته. از لحاظ استحکام و کیفیت ساخت هم سونی خیلی قوی تر از سامسونگه
      اونوقت توی ایران، همه طرفدار سامسونگ هستن!
      چرا؟؟؟
      چون عقل مردم ایران، به چشمشونه. هرچیزی که رنگ و لعاب بهتری نشون بده، رو بیشتر میپسندن
      همین و بس

  2. سلام
    مثل اینکه یادتون رفته صفحه نمایش سونی hdr هست که سطح کنتراست بسیار بالا تری رو نسبت به سامسونگ داره و رنگ ها رو زنده تر و پویا تر از رقیبش نشون میده، از جهت دیگه سونی از دقت پیکسلی بالا و خیره کنندش که در واقعیت مجازی فرقش مشخص میشه استفاده کرده.
    سونی تو دوربینش غوقا کرده و توانسته نویز دوربین رو تا حد زیادی از بین ببره و عکس های گرفته شده با دوربینش طبیعی تر و حرفه ای تر از سامسونگه و اینم بگم که دوربین سامسونگ از لنز ایکسمور سونی استفاده کرده و از طرفی هم سونی با سنسوری که تو دوربینش بکار برده میتونه فیلم برداری با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه رو به ثبت برسونه در حالی که سامسونگ فقط ۲۴۰ فریم بر ثانیه رو میتونه فیلم بگیره.
    سخت افزارش هم که قوی تره و من از طراحی فلزی و سنگین سونی خیلی بیشتر از طراحی فرمالیته سامسونگ خوشم میاد. ?
    به نظر من تنها نقطه قوت سامسونگ صفحه نمایشگرش هست که سطح وسیعی از قاب جلویی رو تونسته پوشش بده و چون از تکنولوژی سامسونگ که super amoled هست بهره میبره، تونسته از مصرف باتریش مقداری کم بکنه و رنگ مشکی رو عمیق تر جلوه بده ولی باز هم نمیتونه به پای صفحه نمایش گر xperia xz premium برسه چون برای سونی hdr هست

  3. فدای این جمله ها آخر مطلب هستم :
    جمع بندی
    در بسیاری از زمینه ها سونی پیشی گرفته است و در بسیاری دیگر سامسونگ. اما در هر صورت سامسونگ Galaxy S۸ به خاطر طراحی منحصر به فردش خاص شده و در دوربین سلفی نیز دارای اتوفوکوس است همچنین صفحه نمایش بهتری دارد.
    ………………………….
    یکی نیست بگه خخخخخخ
    صفحه نمایش بهتری داره سامسونگ؟ صفحه نمایش ۴K HDR سونی خیلی بهتره دوست عزیز
    دوربین سلفی ؟ یعنی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی سونی با جزیات بالا و تصاویر بهتر از ۸ مگ سامی بده؟ شما اگر بررسی کنید دوربیل سلفی سامی طرفدار نداره مال اس ۷ که افتضاح بود اینم عین اون
    طراحی منحصر به فرد؟؟ اونوقت کسی نیست بگه صفحه نمایش ۴کا hdr سونی در دنیا تک هست , اسپیکر های استریو و تنها دوربین گوشی دنیا که ۹۶۰ فریم بر ثانیه میتونه ثبت کنه مال سونی هست! سنسور های تشخیص و رنگ و … به کنار. شما میگی سخت افزار مشابه؟ کی گفته مشابهه؟ سونی اسنپ دراگون ۸۳۵ داره که در دنیا غوغا کرده در حای که گوشی های سامسونگ در ایران و بیشتر آسیا پردازنده اگزینوس دارن

  4. واقعا الان اگه نوکیا هم اندازه سامسونگ طرفدار داشت میخاستید بگید دوربین ۲ مگاپیکسلی نوکیا از ۱۹ مگاپیکسلی سونی بالاتره؟
    جم کنین این حرفارو بابا
    سونی بهترین چیزارو تو گوشیش جا داده که سامسونگ خوابشم نمیتونه ببینه
    شاید هنوز نمیدونی چه فرقی تو صفحه ۸۰۰ و ۵۰۰ پیکسل در اینچ هست???
    سامسونگ با این گوشی که ساخته فقط یه صفحه نمایش جذاب رو براش تجهیز کرده و هیچ بدرد دیگه ای نمیخوره
    حتی دوستم چن وقت پیش سامسونگ اس ۸ خرید گوشیش به یه دلایلی خاموش شد دیگه روشن نشد
    طرفداری برند رو نکنید طرفداری قدرتو کنید ?
    اینجا سونی خیلی سرتره

  5. اصلا همه اینا قبول که سونی صفحش بهتره دوربینش بهتره و حتی از لحاظ های دیگ هم بالاتره ولی هنگ کردن سونی رو که هیچکس یادش نرفته من گوشیم گلکسی s8 و هیچ مشکلی ندارم دروغ هم نگید که الکی خاموش میشه ولی سونی خیلی هنگ میکنه

    1. سلام دوست عزیز.هیچکی هنگ کردن سونی رو ندیده.چون رابط کاربریش سادس و سریعه.و اندرویدش به اندازه سامسونگ زود کرش نمیشه.سامسونگ از لحاظ طراحی از سونی جلوتره ولی من نمیتونم طراحی بهتر و به عمر دوساله گوشی ترجیح بدم.عمر گوشی های سامسونگ بیشتر از دو سال نیست.تازه اونم در این دوسال بلایی سر گوش نیاد.مثلا الکی و خودبه خودی خاموش نشه اگه این اتفاق حین آپدیت سیستم عامل بوجود بیاد ممکنه گوشی کرش بشه و مجبور بشی بدی بیرون دوباره برات سیستم بزنن.اون موقع به این نمیگی گوشی. واقعا اس ۸ خودبه خودی خاموش میشه.نوت ۵ هم اینطوری بود.

  6. دلم به حال سونی سوخت چون هر کار میکنه بازم بعضیا میان همه ویژگی های سامسونگ رو میگن چند تا چیزم روش ولی نصف ویژگی های این سونی رو هم نمیگن مخصوصا دوربینش.اونیکه میگه سونی هنگ میکنه اینو بدونه که اگه سامسونگ صفحه ۴k می داشت بیشتر هنگ می کرد

  7. من موندم واقعا… اخه موقع بررسی های گوشی ها یه نفری رو بیارید که از یک برند خاص حمایت نکنه.. وقتی که سرانجام بررسی دو پرچمدار تموم میشه طبیعتا هر دو بهترین اند چون ویژگی های متفاوتی دارند و هر کدوم برگ برنده خاصی….نه اینکه همش نقاط ضعف یکی رو بگیم بعد هم نقاط قوت دیگری…
    در حق سونی بی لطفی شده… اگر بحث صفحه نمایش باشه شما edge بودن رو میخوایی یا کیفیت تصویر بیشتر… اونم اولین ارایه دهنده ۴k HDR.. یادمون هم نره سامسونگ سنسور دوربینش سونی هست و سازنده اصلی اون بوده..حالا در مقابل..عایا سامسونگ تامین کننده صفحه نمایش سونی بوده است؟؟؟!!!
    شما طراحی سونی رو ببینید… وقتی S8 از جیبتون بیاد بیرون همه بهش نگاه میکنن یا XZ؟؟؟ معلومه که سونی……
    خخخخخ در پایان هم بگم make believe

  8. سونی خیلی بهتره اما خیلی ها باور نمیکنن که سخت افزار سونی بهتره و میرن دنبال شایعات سامسونگ باور کنید که همه چی سونی از اس ۸ بهتره اسپیکر های استریو نداره که داره و تنها دوربین گوشی دنیا که ۹۶۰ فریم بر ثانیه میتونه ثبت کنه سنسور های تشخیص و رنگ سامسونگ اصلا به درد نمیخوره فقط اسم در اورده

  9. سامسونگ هر چقدر هم خوب باشه که هست دیگه نمیشه بهش اعتماد کرد عجله میکنه که پرچمدارشو وارد بازار کنه پس نمیتونه روی گوشی هاش کار کنه .اون از باطری نوت این هم از خط صورتی روی صفحه نمایش سون اج.حالا منتظر گند بعدی در گالکسی ۸ هستیم.ال سی دی اس ۷ $۳۰۰ هست وسونی ایکس زی $۱۱۰ .کی حاضره ریسک کنه.

  10. شما لازم نکرده جمع بندی کنی داداچ
    خودمون جمع بندی کردیم
    اگه ظاهر زیبا میخواید s8 بخرید
    اگه باتن زیبا میخواید xz p بخرید 😀

  11. برادر من یه نگاه به اپارات بزن مقایسه گوشی اس ۸ پلاس با سونی ایکس زد پریمیوم همه چیز واضحه. اینو واسه همه کسایی میگم که فک میکنن که اس هشت پلاس بهتره.برین این ویدیو روببینید خندتون میگیره خداییش.

  12. ممبنده حدود ده ساله سونی دستمه،من زمان k800هیچ دوربینی بالاتر از سونی ندیدم؛چند سال پیشم زد وان گرفتم بعده دو سال نوت پنج اومد که مثلا پرچمدار بود که پدرم خرید ومن عکس گرفتم و چاپ کردم و پدرم عکس گرفت و چاپ کرد در نتیجه پدرم از دوربین گوشیش کاملا ناامید شد،هیچوقت گول عکس توی گوشی و نخورید،عکس باید چاپ بشه
    متن بالارو خوندم یاد حرف آقایxافتادم که میگه؛ بیا منطقی حرف بزنیم ولی هرچی من بگم قبوله

  13. اگه یه ذره عدالت تو مقایسه شما بود به سونی نمره ده از ده اگه میدادین سامسونگ به زور هفت از ده بشه
    ولی یه جور نوشتین انگار برابر هستن
    در ضمن من همین سونی رو دارم و خدا رو شکر هنوز هنگ نکرده و این که میگن سونی هنگ میکنه برام عجیبه من قبل از این پریمیوم ایکس ضد که الان دارم قبلا سونی اکسپریا ایکس ٣ داشتم و هیچ مشکل هنگ نداشتم الانم با پریمیوم مشکل هنگ ندارم
    خیلی از سامسونگ طرفداری کردین و نقد شما مغرضانه بود

  14. به نظر من سونی از نظر مقاومت گام های زیادی نسبت به سامسونگ برداشته صفحه نمایش S7 که سوپر امولده رنگ های صورتی یا رنگ های دیگه در خودش ایجاد میکنه ولی صفحه نمایش سونی اینطور نیست. ضمنا سونی بخاطر اینکه امولد ها رنگ رو نمی تونن زنده پخش کنند استفاده نکرده دوربین سامسونگ هم خیلی غیر واقعی عکس میگیره و سونی از سامسونگ سریعترم هست تنها ایراد اینه که کمی باطریش از سامسونگ کم نگه میداره و اینکه وسایل سونی در ایران بخاطر اینکه طرفدار سامسونگ زیاده مال بعضی گوشی ها کمه من که سونی می پسندم

  15. از نظر من که سونی هنگ نمیکنه از از اول اینطوری بود یه گوشی پایین رده سونیm کمتر نسبت به سامسونگ هنگ میکنه گوشی سونی یعنی سرعت کیفیت شما خودتون S8 خریدی خوب معلومه هر کس گوشی خودشو دوست داره نه سامسونگS8 هنگ میکنه نه سونیxz p اما سرعت سونی وقتی دستت بگیری می فهمیی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا