اخبار

سیر تنزلی فروش گوشی هوشمند در آمریکای شمالی

مردم آمریکای شمالی دیگر مانند گذشته از گوشی هوشمند استقبال نمی کنند. فروش گوشی های هوشمند شرکت ال جی به اندازه ۲۴ درصد کاهش یافته است. برای این که دوباره بتوان بازار آمریکای شمالی را زنده کرد باید شرکت های تولیدی در گوشی های خود تغییراتی را اعمال کنند. وب سایت Canalys طی گزارشی اعلام کرده که مردم آمریکای شمالی همانند گذشته از گوشی هوشمند استقبال نمی کنند.

حتی مشخص شده که طی ۵ سال اخیر میزان فروش گوشی هوشمند یک روند تنزلی را طی کرده است. در ابتدای سال جاری میلادی، ۴/۳۶ میلیون گوشی در آمریکای شمالی فروخته شده است که با مقایسه  فروش سه ماهه اول ۲۰۱۸، با فروش ۴/۴۴ میلیون دستگاه ، در حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است. گوش های تولیدی سه شرکت اپل، ال جی و سایر شرکت های کوچک و محدود نیز کاهش چشمگیری داشته است. برخلاف، گوشی های دیگری مانند سامسونگ ، لنوو و TCL به بالاترین حد خود رسیده است.

گزارش تحلیلی Canalys  در رابطه با وضعیت فوق بدین صورت است:

گوشی های گلکسی S10 سامسونگ اصلاح شده و تغییر کرد. جدیدترین تغییرات عبارتند از دوربین سه گانه، استفاده از دوربین اولترا واید و حفره درون صفحه و قابلیت شارژ بی سیم در آن ها استفاده شده است. اگرچه این تغییرات زیاد جدید نیستند، ولی این نوع تغییرات و تحولات در گوشی های بازار ایالات متحده اعمال شد. با کاهش فروش شرکت اپل شرکت هواوی جایگاه آن را در بازار ایالات متحده به خود اختصاص داد. بعد از شرکت سامسونگ، شرکت هواوی به عنوان دومین برند پرفروش دنیای گوشی در بازار آمریکای شمالی شناخته می شود.

گوشی های آیفون یکی از پر فروش ترین گوشی ها در بازار آمریکا محسوب می شود. گوشی آیفون ۶ بیشترین فروش را در بازارآمریکا داشته است. این گوشی مزایای خیلی زیادی دارد و لازم نیست که مزایای آن را برای شما بازگو کنیم. گوشی آیفون ۶ در مقایسه با سایر گوشی ها بیشترین فروش را داشته است و حتی در کشور ایران نیز بیشترین فروش را دارد و صد البته بخاطر کیفیت بالای این گوشی است که این قدر محبوب است. این گوشی تقریبا یک سوم بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است. این گه گوشی ال جی ۴ نسبت به نسخه اس ۶ در این جایگاه قرار دارد برای ما جای تعجب است و این که در مقایسه با این نسخه فروش پایینی دارد می تواند مهم ترین سوال برای ما باشد. شاید بخاطر وجود قاب پشتی چرم در مقایسه با نمایشگر خمیده اس ۶ باشد که بازهم نمی تواند برای ما توجیه کننده باشد.

گوشی اچ تی سی وان ام ۹ در نیمه اول سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. شرکت اچ تی سی نسخه ام ۹ را منتشر کرد که در مقایسه با ام ۸ قوی تر بود.ظاهر این گوشی بسیار زیباست و امکاناتی مانند دوربین ۸ مگاپیکسلی ، رم ۳ گیک و پروسسوری با پردازنده اسنپ دراگون ۸۱۰ موجب شده که نسبت به نسخه قبلی خود، قوی تر بوده و طرفداران بیشتری داشته باشد و به همین دلیل اکثر مردم آمریکا از این گوشی استقبال کرده اند و می توانند بسیاری از کارهای خود را با این گوشی به انجام برسانند. شرکت اچ تی سی در این گوشی سنگ تمام گذاشته و تمام امکانات خود را به کار گرفته تا طرفداران و کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

گوشی اکسپریا زد ۳ کامپکت، یکی از گوشی های پر فروش ایالات متحده است و امکاناتی مانند رم ۲ گیگ، چیپست اسنپدراگون ۸۰۱ و دوربین ۲۰ مگاپییکسلی باعث فروش بیشتر آن شده است. بسیاری از بانوان آمریکایی طرفدار این گوشی هستند و ترجیح می دهند که با این گوشی کار کنند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا