اخبار

شایعه : حتمالا نام ساعت هوشمند بعدی اپل به iWatch تغییر خواهد کرد !

از زمانی که شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای ساخت یک ساعت هوشمند پدیدار شدند، بسیاری عقیده داشتند که کمپانی کوپرتینویی نام این محصول را Apple iWatch خواهد گذاشت؛ به این خاطر که یکی از دلایل مهم تبدیل شدن اپل به ارزشمندترین کمپانی کره زمین، شیوه نامگذاری هوشمندانه دیوایس هایش با پیشوند i بوده است.
از آیپاد گرفته تا آیفون و سپس آیپد، اپل با این شیوه نامگذاری توانسته تاکنون به ثروت هنگفتی دست پیدا کند. حتی با وجود آنکه کمپانی های دیگری چون سیسکو حق استفاده از نام آیفون را داشتند، این در نهایت اپل بود که توانست این نام تجاری را به طور تمام و کمال از آن خود کرده و به پیروزی بزرگی در دنیای تکنولوژی دست پیدا کند.
جالب است بدانید که اپل زمانی نام تجاری iWatch را در چندین کشور دنیا و همچنین در USPTO (دفتر ثبت اسامی تجاری و پتنت های ایالات متحده) را به ثبت رسانده بود. اما وقتی در نهم سپتامبر ۲۰۱۴ از ساعت هوشمند خود پرده برداشت، بسیاری از نامگذاری آن تحت عنوان اپل واچ شوکه شدند. ظاهرا همان سال شرکتی به نام OMG Electronics، نام تجاری iWatch را در سپتامبر ۲۰۱۲ و برای یکی از ساعت های خود که قرار بود با سرمایه گذاری Indiegogo ساخته شود به ثبت رسانده بود.
البته این پروژه هیچ گاه به سرانجام نرسید و شرکت OMG Electronics نتوانست سرمایه کافی برای آغاز پروسه تولید این محصول را جمع آوری کند. اما به تازگی و در حالی که چیزی به رونمایی احتمالی از اپل واچ بعدی در تاریخ ۱۷ شهریور باقی نمانده، اسنادی منتشر شده که نشان می دهد اپل قصد آن کرده تا از نسل بعدی ساعت هوشمند خود با عنوان iWatch رونمایی به عمل بیاورد.
در همین خصوص، یک فرم ثبت نام تجاری در آسیا برای اسم iWatch پر شده و به نظر می رسد که دقیقا هفت روز پیش به تأیید هم رسیده است. از آنجا که فرم اصلی در تاریخ سوم جولای ۲۰۱۳ تکمیل شده، می توان گفت که به احتمال زیاد اسناد منتشر شده جدید معتبر هستند.
به گفته مینگ-چی کوئو، آنالیزور اپل در شرکت KGI Securities قرار است که کمپانی کوپرتینویی دو نسخه متفاوت از اپل واچ جدید را رونمایی کند. به گفته وی هیچ کدام از این دو قابلیت برقراری ارتباط سلولی را ندارند، و این بدان معناست که هر دو مدل برای کار به آیفون وابسته هستند.
مدل پریمیوم اپل واچ جدید نیز ظاهرا از جی پی اس و فشارسنج برخوردار خواهد بود. همچنین طبق اظهارات مینگ، اپل واچ های جدید هر دو دارای پردازنده های سریع تر، عمر باتری بهتر و مقاومت بیشتر به آب و گرد و غبار نیز هستند.
 
 

Documents-allegedly-reveal-that-Apple-has-been-awarded-the-iWatch-trademark-in-one-Asian-country (1)-w600

Documents-allegedly-reveal-that-Apple-has-been-awarded-the-iWatch-trademark-in-one-Asian-country-w600

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا