اخبار

شایعه : کنسول Nintendo NX دارای کلیدِ Share و یک D-Pad چند قسمتی خواهد بود

بعد از انتاشر شایعات بسیار زیاد درمورد کنسول جدید نینتندو – که با اسم رمز نینتندو ان‌ایکس یا به عبارتی Nintendo NX شناخته می‌شود – به‌تازگی در خبری غیررسمی اعلام شده است که این کنسول، قرار است همچون کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴، دارای کلیدِ Share و یک D-Pad چند قسمتی باشد.
 
چند منبع ناشناس که نخواستند اسم‌شان ذکر شود، در گفت‌و‌گو با سایت Let’s Play Video Games گفته‌اند که کلید Share کنسول نینتندو ان‌ایکس – که شکل و شمایلی مثل یک دوربین کوچک خواهد داشت – عملکردی دقیقا شبیه به همین کلید مشابه در کنترلرِ دوال‌شاک ۴ کنسول پلی‌استیشن ۴ خواهد داشت.
 
لازم است بدانید که در کنسول پلی‌استیشن ۴، اگر بر روی کلید Share یک بار ضربه بزنید وارد محیطی می‌شوید که در آن جا می‌توانید فیلم و تصویر از بازی ضبط کنید؛ اگر دوبار این کلید را فشار دهید از بازی عکس می‌گیرید و اگر آن را برای چند ثانیه نگه دارید، از بازی شما، فیلم گرفته می‌شود. بنابراین و با توجه به این گفته‌ها، ظاهرا کنسول نینتندو ان‌ایکس توانایی این را خواهد داشت که از بازی‌ها عکس بگیرد و حتی کلیپ ضبط کند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعیِ میورس (Miiverse)، توییتر، فیسبوک و حتی یوتیوب آپلود کند.
 
در گزارش منتشر شده آمده است که تصاویر و فیلم‌های گرفته شده توسط این کنسول را می‌توان بر روی یک حافظه خارجی ذخیره کرد و سپس به رایانه شخصی انتقال داد.
 
به‌علاوه اعلام شده است که کنترلر این کنسول دارای یک D-Pad چند قسمتی خواهد بود. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، قطعا باید از نینتندو پرسید که دلیل کنار گذاشتن D-Pad سالیدی کنسول‌های قبل چه بوده است.
 
کمپانی نینتندو در نظر دارد تا کنسول جدید خود – که با اسم رمز NX شناخته می‌شود – را در ماه مارس سال ۲۰۱۷ عرضه کند.
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا