اخبار

شبکه استیم در مرز نابودی قرار دارد !!!

همان طور که اطلاع دارید، هر کدام از پلتفرم های بازی، شبکه به خصوصی دارند! به طور مثال، شبکه پلی استیشن نتورک مخصوص کنسول پلی استیشن می باشد که کمپانی سونی آن را توسعه و پشتیبانی می کند. از آن طرف، شبکه محبوب و پرطرفدار ایکس باکس لایو نیز مختص کنسول های ایکس باکس شرکت مایکروسافت است.
 
اما پلتفرم رایانه شخصی به دلیل نبود یک شرکت واحد در ساخت آن، یک شبکه بازی مخصوصی ندارد و شبکه های بزرگی نظیر استیم، اوریجین، یوپلی، بتل نت و… از جمله شبکه های مخصوص بازی پلتفرم رایانه شخصی به حساب می آیند. در این میان، محبوبیت شبکه استیم به دلیل امکانات فراوان آن بیشتر از سایر شبکه هاست به طوری که بیشتر گیمرها و بازیکنان ترجیح می دهند که بازی خریداری شده، تحت شبکه استیم باشد و از امکانات این شبکه استفاده کنند. حال سیستم عامل ویندوز ۱۰ به دلیل ویژگی ها و سرعت باورنکردنی، به سرعت در میان کاربران ویندوز محبوب شد و رکوردهای جدیدی را برای رموندی ها به ثبت رسانید.
 
اما سیاست های جدید مایکروسافت مبنی بر اتصال سیستم عامل ویندوز ۱۰ با کنسول نسل هشتم خود یعنی ایکس باکس وان و همچنین وجود شبکه ایکس باکس لایو در این سیستم عامل، خطر بزرگی برای نابودی شبکه استیم محسوب می شود. به همین علت، رئیس استودیوی اپیک گیمز در خصوص آینده شبکه استیم ابراز نگرانی کرد و این شبکه را در آستانه نابودی دانست! برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.
چندی پیش رئیس کل استودیوی اپیک گیمز، آقای تیم سوئنی (Tim Sweeney)، یک بار دیگر از نگرانی های خود در خصوص پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) صحبت کرد و این بار، ضمن تکرار صحبت های قبلی، از آینده اجرای شبکه استیم بر روی این سیستم عامل ابراز نگرانی کرد! تیم سوئنی که قبلا به دلیل ساخت مجموعه بی نظیر Gears of War روابط نزدیکی را با رموندی ها داشته و بدون شک جز دوستان این کمپانی به حساب می آید، اما اخیرا از سیاست های شرکت مشهور مایکروسافت نه تنها خوشحال نیست، بلکه ناراضی است و آن ها را نامناسب دانست.
آقای تیم سوئنی در مصاحبه اخبر خود با مجله معتبر Edge، ضمن اشاره به طبیعت محدودیت های پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) که به عنوان مثال، کاربران قادر به اجرای جانبی Side-Load در برنامه های این سیستم عامل (UWP) و ویندوز ۱۰ نیستند، سیاست های جدید مایکروسافت را غلط دانست و این مشکلات را، جز اشتباهات رموندی ها خطاب کرد. البته نگرانی های او در خصوص این سیستم عامل جهانی، تنها به محدودیت های آن ختم نمی شود بلکه نگرانی های او، فراتر از موارد گفته است.
وی در صحبت های خود اعلام کرد:

ریسکی که در اینجا وجود دارد این است که اگر کمپانی بزرگ مایکروسافت قصد دارد که همه کاربران خود را قانع کند تا از سیستم عامل جهانی ویندوز (UWP) استفاده کنند، چرا در پی این اقدام، آن ها به سرعت قابلیت پشتیبانی برنامه ها و اپلیکشن ها از نسخه ۳۲ بیتی ویندوز را کنار گذاشتند! اگر سیاست های جدید رموندی ها به خوبی اجرا شود، آن ها به زودی محدودیت هایی را به سیستم عامل جهانی ویندوز اعمال می کنند به طوری که تمامی نرم افزارها و بازی های ویدیویی تنها و تنها از شبکه ویندوز استور (Winodws Store) قابل دریافت و نصب باشند. اگر این اتفاق رخ دهد، متاسفانه پلتفرم رایانه شخصی به یک پلتفرم بسته و محدود تبدیل خواهد شد.

تیم سوئنی در ادامه صحبت های خود افزود:

تمام این اتفاقات یک شبه رخ نخواهد داد و با گذشت زمان، کم کم شاهد اجرایی شدن این سیاست ها خواهیم شد. این روند تا جایی پیش خواهد رفت که شبکه بزرگ استیم دیگر کارآمد نخواهد بود و به عبارت دیگر، بی مصرف می شود. با ادامه این سیاست ها و تفکرات رموندی ها، کم کم استفاده از برنامه های قدیمی مشابه امروز نخواهد بود و کاربران با اشکالات و باگ های فراوانی رو به رو می شوند. حال مایکروسافت کم کم به هدف خود نزدیک می شود و با ارائه و عرضه بازی های ویدیویی و نرم افزارها در ویندوز استور (Winodws Store)، یک منبع جدید و به روزی در میان کاربران شناخته خواهد شد.
بر این اساس، پس از گذشت ۵ سال و با عرضه بروز رسانی های مختلف برای سیستم عامل ویندوز ۱۰، نرم افزار Steam ضعیف تر از امروز عمل خواهد کرد و پس از گذشت مدت کوتاهی، دیگر کارایی ای نخواهد داشت. همان طور که اشاره شد، مایکروسافت می داند که یک شبه نمی تواند به سیاست های جدید خود دست یابد و به همین خاطر، شبکه استیم به سرعت از چشم کاربران نخواهد افتاد و کارایی خود را به گذشت زمان، کاهش می دهد. آن ها تا جایی پیش خواهند رفت تا مشکلات و باگ های فراوانی در شبکه استیم مشاهده شود و کاربران از وجود چنین مشکلاتی رنج ببرند و ویندوز استور (Windows Store) را جاگیزین مناسبی برای این شبکه انتخاب کنند.

با توجه به صحبت ها و ادعای آقای تیم سوئنی، گویا مایکروسافت در پی شکست رقیبان خود است و این کار برای رموندی ها، کار نسبتا آسانی به حساب می آید. بالاخره صاحب سیستم عامل جهانی ویندوز به راحتی می تواند با نرم افزارهای عرضه شده مقابله کند و آن ها را شکست دهد. اما ممکن است همه چیز مطابق خواسته مایکروسافت پیش نرود و بسیاری از کاربران و پی سی بازها، همچنان خواستار وجود شبکه استیم باشد و هرگز به سراغ ویندوز استور نروند.
در پایان، آقای تیم سوئنی در خصوص رقابت قبلی مایکروسافت با سایر رقبا و همچنین آینده شبکه محبوب استیم گفت:

این روش، دقیقا مشابه روش های قبلی رموندی ها برای شرکت رقیبان خود بوده است. مایکروسافت همیشه به همین روش توضیح داده شده، از پس رقیبان سرسخت خود برآمده و گویا این بار، قصد براندازی شبکه استیم را در سر دارند. البته در هدف براندازی و نابودی شبکه استیم و براندازی سایر رقیبان، یک تفاوت وجود دارد که آن، این است که این بار، دست مایکروسافت رو شده و همه کاربران، هدف رموندی ها را می دانند.

تیم سوئنی مدعی است که این امر، روزی به وقوع خواهد پیوست و شرکت مایکروسافت برنده میدان خواهد بود. البته شاید بخش ویندوز استور شرکت نامدار مایکروسافت شایستگی لازم را نداشته باشد، اما پس از براندازی رقیبانی نظیر استیم، قطعا به هدف خود دست می یابد چرا که در حال حاضر، قدرت در دستان رموندی هاست! وی در پایان صحبت های خود، در خصوص وعده های مایکروسافت توضیح داد:

قبل از اجرایی شدن برنامه ها و سیاست ها، آن ها با انتشار بیانیه های گوناگون و تبلیغات فراوان، وعده هایی را به کاربران و علاقه مندان می دهند که پس از اجرایی شدن تمامی برنامه ها و رسیدن به هدف مورد نظر، رموندی ها واقعا به وعده های داده شده خود عمل نمی کنند.

با این حال، شرکت مایکروسافت یک خطر جدی ای برای شبکه بزرگ و پرطرفدار Steam به حساب می آید و باید منتظر عملکرد سازندگان این شبکه و مقابله آن ها با شرکت مایکروسافت و سیستم عامل جهانی ویندوز باشیم.
در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با شبکه استیم و آینده آن چیست؟ آیا سیاست های جدید مایکروسافت در خصوص براندازی شبکه بزرگ Steam را عادلانه می دانید؟ به نظر شما، رموندی ها پس از گذشت زمان مناسب، به هدف خود دست خواهند یافت و کاربران، جهت دریافت و تجربه بازی های ویدیویی به سراغ ویندوز استور خواهد رفت؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا