اخبار

شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک در ترکیه هم فیلتر شدند

آن طور که خبر می‌رسد سازمان نظارت و مانیتورینگ اینترنت در کشور ترکیه، روز گذشته دسترسی به توئیتر (Twitter)، فیس بوک (Facebook)، واتس اپ (Whatsapp) و یوتیوب (Youtube) را در سراسر کشور مسدود کرده است و کاربران دیگر همچون گذشته امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند. فیلتر شدن شبکه های اجتماعی در ترکیه سبب شد تا مشاهده وب سایت‌های یاد شده و یا دسترسی به اپلیکیشن‌های آنان بسیار کند شده و در آخر خطای شبکه دریافت شود که از دستکاری شدن مسیر دسترسی کاربران به اینترنت توسط سرویس دهنده‌ها خبر می‌دهد.

فیلتر شدن شبکه های اجتماعی در ترکیه

فیلتر شدن شبکه های اجتماعی در ترکیه به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، با حادثه دستگیری شبانه یازده نماینده مجلس عضو حزب کردی دموکراسی خلق ها (HDP) در ارتباط است؛ اتفاقی که در ادامه تلاش های دولت ترکیه برای مقابله و سرکوب مخالفان داخلی این کشور صورت گرفته است. گفتنی است که دستگیری این افراد و در ادامه فیلتر شدن شبکه های اجتماعی در ترکیه، در ادامه سیاست های دولت این کشور برای مقابله با گروه هایی است که تروریستی شناخته می‌شوند؛ زیرا پلیس ترکیه افراد دستگیر شده را متهم به همکاری با گروه پ.ک.ک کرده که از نظر دولت ترکیه یک گروه تروریستی ضد مردمی محسوب می‌شود.
این برای نخستین بار است که در سطح کشور ترکیه چندین شبکه اجتماعی پرکاربر جهانی رسما از دسترس شهروندان ترک خارج می‌شود. هرچند ماه گذشته نیز در اتفاقی تقریبا مشابه، سازمان نظارت و مانیتورینگ اینترنت کشور ترکیه دسترسی به برخی سرویس‌های مهم در دنیای اینترنت اعم از گوگل درایو، دراپ باکس و گیت هاب را مسدود کرد تا به این وسیله از رخنه کردن ایمیل‌های متعلق به وزیر انرژی و منابع طبیعی، برات البایراک (Berat Albayrak) جلوگیری کند. گفتنی است این تصمیم پس از هک شدن حساب کاربری ایمیل این شخص اتخاذ شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا