اخبار

شیائومی: قرارنیست Mi 5 و Mi 4s را در اروپا عرضه کنیم !!!

دو تلفن هوشمند تازه معرفی شده شیائومی Mi 5 و Mi 4s آنقدر نزد کاربران محبوب شده اند که به نظر می‌رسد قرار است شاهد حضور آنها در بازار‌هایی فراتر از بازار‌های آسیایی باشیم. در تازه ترین این شایعات خبری مبنی بر عرضه شدن این دو تلفن هوشمند به بازار اروپا و شروع آن از لهستان در یک وبسایت لهستانی به انتشار رسید که خیلی زود شیائومی آن را تکذیب کرد. با این حال بعید هم نیست که ما شاهد حضور شیائومی می ۵ و می ۴ اس در کشور‌های اروپایی نیز باشیم.
هندست شیائومی Mi 5 پس از معرفی در کنگره جهانی موبایل امسال توانست توجه‌ افراد زیادی را به خود جلب کند که البته کاملاً به جا هم است. این دستگاه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته خودش و قیمتی تنها ۳۰۰ دلار به حق که یک پرچمدار عالی می‌تواند باشد.
اما متاسفانه دسترسی کم محصولات چینی به بازارهای جهانی  و تمرکز آن در بازارهای شرقی مشکل یا میتوان گفت سیاست همیشگی آنها بوده است. با این حال ممکن است اتفاقات دیگری بی افتد. به نظر می‌رسد که هوگو بارا قصد دارد تا نام تجاری شیائومی را گسترش داده و به کشور‌های اروپایی نیز ببرد.
در نخستین گام خبری مبنی بر پرده برداری از خط تولید شیائومی می ۵ و می ۴اس در کشور لهسان منتشر شد که خبر از بین المللی شدن دسترسی به این دو تلفن هوشمند نماینده شیائومی می‌داد. در یک وبسایت لهستانی این مطلب منتشر شده بود که گویا قرار است در آینده‌ای نزدیک دو تلفن هوشمند شیائومی می ۵ و می ۴اس به بازار این کشور بیایند. در ادامه این خبر آمده بود که هر سه مدل مختلف Mi 5 در بازار این کشور به زودی موجود خواهد شد.
با توجه به حساسیت این موضوع مرجع تصمیم می‌گیرد تا از خود شیائومی از صحت این خبر مطمئن شود به همین خاطر یک ایمیل به شیائومی می‌زند. شیائومی چنین خبری را رد می‌کند و آن را شایعه ای بیش نمی‌خواند. هرچند که این خبر شایعه است اما بعید به نظر نمی‌رسد که ما شاهد حضور این دو تلفن هوشمند بسیار محبوب در سطح اروپا نیز باشیم.
شیائومی می ۵ دارای سه مدل مختلف در رنج قیمتی تقریباً یکسانی است. هر سه این مدل‌ها به یک صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی Full HD و تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز هستند. نسخه اول دارای ۳ گیگابایت رم، دوربین ۱۶ مگاپیگسلی همراه با تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است.
نسخه دومی به یک رم ۴ گیگابایتی مجهز شده و دارای یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.  مدل سوم نیز با کمی تعییر نسبت به مدل نخست، تنها از پردازنده پرسرعت تری برخوردار است.
منبع: gmsarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا