اخبار

شیائومی می ۵ قرار است دوازدهم فروردین در هند رونمایی و عرضه می‌شود

شیائومی از پرچم‌دار خود به نام شیائومی می ۵ ( Xiaomi Mi 5 ) در رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ رونمایی کرد. همانطور که می‌دانید این گوشی هم اکنون در چین عرضه می‌شود اما به نظر می‌رسد که دیگر وقت عرضه‌ی شیائومی می ۵ در خارج از مرز‌های چین رسیده است.
کمپانی چینی قبلا نیز گفته بود که قصد دارد تا از شیائومی می ۵ در ماه آوریل رونمایی کند، اما به نظر می‌رسد که این رونمایی زودتر صورت گیرد. طبق اخباری که به دستمان رسیده وب سایت‌های هندی فعال در زمینه‌ی تکنولوژی دعوتنامه‌هایی برای رونمایی از شیائومی Mi 5 دریافت کرده اند و در آن زده شده که این رویداد در تاریخ دوازدهم فروردین رخ خواهد داد. در تصویر بالا نیز به این تاریخ اشاره شده است که در حقیقت تصویر کارت دعوتنامه‌ی شیائومی‌ است.

مشخصات سخت افزاری شیائومی می ۵

شیائومی دو مدل مختلف از گوشی می ۵ معرفی کرده است. یک مدل استاندارد که دارای ۳ گیگابایت رم بوده و می‌توان از میان دو گزینه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی حافظه‌ی رام یکی را انتخاب کرد و همچنین یک مدل پریمیوم به نام شیائومی می ۵ پرو ( Xiaomi Mi 5 Pro ) که دارای ۴ گیگابایت رم، و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی رام خواهد بود.
از نظر سخت افزاری شباهت‌های زیادی میان می ۵ و می ۵ پرو وجود دارد. هر دو از صفحه‌ی ۵.۱۵ اینچی ۱۰۸۰p بهره برده و همچنین از یک تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برند که بر روی این تراشه، یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ سوار است. در عقب دو گوشی می‌توان یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با OIS مشاهده کرد و دوربین جلو نیز یک سنسور ۴ مگاپیکسل دارد.
پرچم‌داران شیائومی قرار است مبتنی بر اندروید ۶.۰ باشند که بر روی آن رابط کاربری MIUI 7 سوار است. یک درگاه برای استفاده از دو سیم کارت و همچنین باتری غیر قابل جداسازی با ظرفیت ۳,۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت نیز در شیائومی می ۵ و می ۵ پرو یافت می‌گردد. هرچند، با وجود اینکه می‌دانیم این گوشی‌ها به زودی در هند رونمایی می‌گردند اما اطلاعاتی در مورد قیمت آن‌ها وجود ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا