لوازم خانگی

علت رفتن تصویر تلویزیون

رفتن تصویر تلویزیون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از مهم ترین آن ها می توان به سوختن لامپ تصویر تلویزیون، پیکسل سوختگی و خرابی پنل تلویزیون اشاره کرد. همچنین در این مطلب به نحوه رفع رفتن تصویر تلویزیون خواهیم پرداخت که می تواند در تصمیم و اقدام به نوع تعمیر به شما کمک ویژه ای کند.

خدمات ویژه: تعمیر تلویزیون تی سی ال

دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون چیست؟

سیاه شدن تصویر تلویزیون می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از مهمترین آن ها می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد:

  1. علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون
  2. پیکسل سوختگی علت رفتن تصویر تلویزیون
  3. خرابی پنل تلویزیون دلیل رفتن تصویر تلویزیون

خدمات ویژه: تعمیر تلویزیون شیائومی

علت رفتن تصویر تلویزیون

علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون

نور پس زمینه در تلویزیون های LED توسط لامپ های LED تولید می شود. لامپ ها به مرور زمان فرسوده می شوند و برخی از آنها می سوزند. سوزاندن مقداری نور پس زمینه تلویزیون ممکن است به صورت نقاط سیاه و تاریک در تصویر ظاهر شود. در حالتی دیگر، سوختن یک ردیف نور پس زمینه باعث قطع کامل نور پس زمینه و در نتیجه قطع کامل تصویر تلویزیون می شود. عوامل مختلفی بر طول عمر لامپ تلویزیون تاثیر می گذارد.

عواملی که مستقیماً بر میزان نور تولید شده توسط لامپ های نور پس زمینه تأثیر می گذارد، نوع و کیفیت نور پس زمینه تلویزیون، تعداد ساعات روشن بودن تلویزیون است. عوامل مهمی که طول عمر لامپ تلویزیون را تعیین می کنند. ۸ تا ۲۴۰۰۰ ساعت طول عمر معمول نور پس زمینه و ۱۶ تا ۳۶۰۰۰ ساعت طول عمر معمول نور پس زمینه است. معمولا بک لایت‌ های لبه کیفیت ساختار بهتری دارند و میزان متوسط عمر آنها بیشتر از بک لایت‌های شاخه‌ ای است.

پیکسل سوختگی علت رفتن تصویر تلویزیون

پیکسل های سوخته می تواند دلیل دیگری برای سیاه شدن تصاویر تلویزیون باشد. هر پیکسل دارای ۳ پیکسل فرعی برای ایجاد رنگ است. این پیکسل ها به صورت گروهی کنترل می شوند و توسط ترانزیستورها کار می کنند. در صورت بروز مشکل در این قسمت ها، پیکسل ها می سوزند، در این صورت توصیه می شود از روش های سنتی مانند فشار دادن پین استفاده نکنید. زیرا باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد.

طبق استاندارد جهانی کمتر از ۳ پیکسل سوخته جزء گارانتی محسوب نمی شود و خدمات تعمیر رایگان فقط برای پنل های دارای ۳ پیکسل سوخته و بیشتر ارائه می شود. در تکنولوژی جدید این مشکل تا حد زیادی کاهش می یابد. به طوری که این موارد در فناوری OLED و SUHD بسیار کمتر است. اما به همان اندازه که مشکل پیکسل سوزی باید مشکل قدرت پیکسل و فیلتر آن را نیز در نظر گرفت. در این صورت قطعه معیوب باید تعویض شود.

خرابی پنل تلویزیون دلیل رفتن تصویر تلویزیون

خرابی برد تلویزیون یکی دیگر از دلایل سیاه شدن تصویر این دستگاه است. این مشکل می تواند ناشی از خرابی پنل اصلی یا پنل شناور دستگاه باشد. پنل تلویزیون بخشی است که عمر خاصی دارد. پس از پایان عمر مفید این قطعه که معمولاً به دلیل افزایش ساعت کاری تلویزیون اتفاق می افتد، نقاط ابر مانندی بر روی تصویر تلویزیون ظاهر می شود.

نحوه رفع رفتن تصویر تلویزیون

برای رفع این مشکل باید حتما از خدمات تعمیرات استفاده کنید چرا که تعمیر یا تعویض قطعاتی که دارای مشکل هستند، نیاز به تخصص بالا دارد. پیشنهاد می شود به هیچ عنوان شخصا اقدام به تعمیر تلویزیون نکنید چرا که تعمیر و رفع رفتن تصویر تلویزیون کاملا تخصصی است و پیشنهاد می شود توسط تعمیرکار حرفه ای صورت گیرد.

منبع: https://ipemdad.com/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا