اخبار

علت قطعی تلگرام در ۹ اردیبهشت ۹۷ چیست ؟

قطعی تلگرام؛ فیلترینگ یا قطعی سراسری ؟

از حوالی ساعت ۴ بامداد امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، پیام رسان محبوب تلگرام (Telegram) قطع شده و امکان دسترسی به آن برای کاربران، حتی با فیلترشکن، وجود ندارد. بر اساس گزارش های گذشته در خصوص احتمال فیتر شدن تلگرام در ایران، برخی افراد تصور کردند که در نهایت این پیام رسان در  ایران فیلتر شده است. اما پاول دوروف، مدیر تلگرام در اکانت توییتر خود در خصوص قطعی تلگرام اطلاع رسانی کرد و مشخص شد این قطعی ارتباطی به فیلتر شدن این پیام رسان ندارد و این اختلال به دلیل بروز مشکل در سرورهای تلگرام رخ داده است.
 

توییت پاول دوروف در مورد قطعی تلگرام

پاول دوروف در توییتر نوشت:

قطعی تلگرام به دلیل داغ شدن بیش از حد سرورهای اصلی این شرکت می باشد که ناشی از فشار بیش از حد (احتمالا اتک DDOS) و در نهایت قطعی سرورها می باشد. این قطعی ها در در کشورهای زیادی از جمله “ایران، عراق، روسیه، آمریکا و انگلیس” نیز گزارش شده است.

 

علت قطعی تلگرام در ۹ اردیبهشت ۹۷ چیست ؟

بر اساس این گزارشات، تلگرام از ساعت ۴ صبح تاکنون در بیشتر کشورهای دنیا قطع شده و این مشکل فقط مختص به ایران نیست و قطعا ارتباطی به فیلترینگ نخواهد داشت.
 
ویرایش : 
مشکل قطعی تلگرام پس از حدود ۱۱ ساعت در بسیاری از نقاط دنیا برطرف گردید. لذا از حدود ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت، دسترسی کاربران به تلگرام مجددا برقرار گردید
 

مطالب مرتبط

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا