اخبار

عملکرد بالا پردازنده اسنپدرگون ۸۵۵ پلاس در GeekBench

شرکت کوالکام پیشتر از پردازنده ارتقایافته اسنپدراگون ۸۵۵ به نام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس رونمایی کرد. چیپی که گفته شده ۱۵ درصد قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد اسنپدراگون ۸۵۵ دارد. این پردازنده ۷ نانومتری هشت هسته‌ای نخستین بار روی ROGPhone 2 ایسوس قرار خواهد گرفت و باید انتظار عملکرد بالایی داشت. برخی پیش بینی کردند سامسونگ این چیپ را در گلکسی نوت ۱۰ قرار می‌دهد اما مشخص نیست. به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس یک پردازنده پرتوانیست که می‌تواند عملکرد بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ از خود نشان دهد.

تاکنون نتایج عملکرد خاصی از این پردازنده آشکار نشد. اخیرا تلفن هوشمند بلک شارک ۲ شیائومی در تست چند هسته‌ای GeekBench توانست با این پردازنده به امتیاز ۱۱ هزار دست پیدا کند. از آنجایی که ماه جولای رو به پایان است، احتمالا گوشی‌های هوشمند پرچمدار بیشتری را مشاهده خواهیم کرد که پردازنده جدید کوالکام از راه می‌رسند. از جمله آن باید به پیکسل ۴ گوگل، ROGPhone 2 ایسوس، گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ، بلک شارک ۲ شیائومی و چندی دیگر اشاره کرد. البته ممکن است سامسونگ نسخه خاصی از گلکسی نوت ۱۰ پلاس را با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس همراه سازد.

بنابراین مشخص نیست آیا نسخه معمولی گلکسی نوت ۱۰ به این چیپ تجهیز خواهد شد یا خیر. بلک شارک ۲ شیائومی رقیب جدی ریزرفون و ROG Phone ایسوس محسوب شده و در بحث طراحی نیز شباهتی هم به ROG Phone ایسوس دارد. با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و امتیاز ۱۱ هزار در تست چند هسته‌ای، باید این چیپ را بسیار قدرتمندتر از نسخه اصلی دانست. البته تست دقیق این پردازنده با تلفن هوشمند ROG Phone 2 گرفته شده که توانست در تست تک هسته ای به امتیاز ۳۶۲۳ و در تست چند هسته ای به امتیاز ۱۱۳۶۷ دست یافت. این امتیازات خبر از یک پردازنده بسیار ارتقایافته تر از نسخه اصلی می دهند.

سال گذشته شرکت شیائومی Black Shark نسل اول را با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ راهی بازار کرد. این همان پردازنده‌ای بود که ROG Phone نسل اول ایسوس نیز از آن بهره می‌برد. اگرچه اسنپدراگون ۸۴۵ پردازنده سریعی بوده اما با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی، گزینه برجسته‌ای است. اما مدل جدید یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس به مراتب می‌تواند عملکرد بالاتری از خود نشان دهد.

به طور کلی تغییرات ساختاری در اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ به وجود نیامده، بلکه کوالکام با کمی تغییر کوچک و ارتقا، آن را به پردازنده قدرتمندتری تبدیل کرده که فرکانس حداکثر آن به ۲.۹ گیگاهرتز می‌رسد. این فرکانس در نسخه استاندارد اسنپدراگون ۸۵۵ کمتر از ۲.۸ گیگاهرتز است. گذشته از آن تراشه گرافیکی آدرنو ۶۴۰ همچنان در مدل جدید هم به کار گرفته شد و باید نتیجه گرفت اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس ارتقا خوبی نسبت به نسخه اصلی خود پیدا کرد.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا