اخبار

عینک اپل با یک سال تاخیر در دسامبر ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

عینک واقعیت افزوده (AR) اپل در سال ۲۰۲۱ روانه بازار می‌شود. این خبری است که اخیرا در گزارش Gene Munster اعلام شده است. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوریم.
تابستان سال گذشته Gene Munster کمپانی Loup Ventures اعلام کرد که عینک واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد و ابعادی هم اندازه با آیفون خواهد داشت. این موضوع مربوط به یک سال پیش بود و اکنون تحلیل گرانی که اپل را زیر نظر گرفته‌اند ادعا می‌کنند که عرضه این محصول یک سال تاخیر خواهد داشت. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، Munster مدعی شده که عینک اپل در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

Munster گفته که بعد از دیدن تجربه کاربری واقعیت افزوده (AR) اپل متوجه شده که این محصول شبیه به عینک، نیاز به چندین سال توسعه دارد تا بتواند به عنوان دستگاهی مجزا روانه بازار شود. چنین جمله‌ای را چندی پیش از مدیر عامل اپل نیز شنیده بودیم. تیم کوک چندی قبل مدعی شد که تکنولوژی مربوط به عینک واقعیت افزوده فعلا بالغ نشده است. Munster اعلام کرده که احتمالا باید در ماه دسامبر ۲۰۲۱ منتظر این محصول جدید باشیم و امکان معرفی آن در تاریخ قبلی که سپتامبر ۲۰۲۰ بود وجود ندارد. وی مدعی شده که اپل در سال نخست، ۱۰ میلیون نسخه از این محصول را خواهد فروخت. البته ساعت‌های هوشمند اپل نیز در طول این سال‌ها هر چه بیشتر توسعه داده خواهند شد.
عینک اپل
مدیر اجرایی Ventures می‌گوید که با در نظر گرفتن بهای ۱۳۰۰ دلاری برای هر عینک اپل، این کمپانی فروشی ۱۳ میلیارد دلاری را تنها از طریق عینک‌های واقعیت افزوده‌اش در طول ۱۲ ماه تجربه خواهد کرد. این موضوع می‌تواند درآمد مالی اپل را در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ درصد افزایش دهد. Munster مدعی شده که اپل واچ، ایر پاد (AirPods) و عینک اپل تا سال ۲۰۲۳، فروشی در حدود ۷۱ میلیارد دلار را در اختیار این کمپانی خواهند گذاشت. Gene Munster می‌گوید:

ما معتقدیم که ابزار‌های واقعیت افزوده وارد بازار خواهند شد و اپل نیز در این موضوع ذی‌نفع است. ما انتظار داریم که واقعیت افزوده اپل در سه فاز شروع به کار کند. نخست اینکه انتظار می‌رود اپل امسال ۲ یا ۳ محصول جدید را همانند آیفون ایکس به دوربین پشرفته برای واقعیت افزوده (لایه‌های VCSEL) مجهز کند. دوم، اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط ARKIT آرام آرام مورد توجه توسعه دهندگان قرار خواهند گرفت و شاهد حضور این نوع از اپلیکیشن‌ها در زمینه بازی، ارتباطات و آموزش خواهیم بود. در فاز سوم نیز انتظار می‌رود که اپل در سال ۲۰۲۱ عینک خود را معرفی و روانه بازار کند.

در این گزارش اعلام شده که احتمال می‌رود در زمان عرضه این محصول، نگرانی‌هایی در خصوص حریم خصوصی مطرح شود. این همان موضوعی است که برای گوگل گلس نیز اتفاق افتاد. در واقع به نظر می‌رسد که حتی در سال ۲۰۲۱ نیز جامعه پذیرای افرادی نباشد که دوربین پوشیده‌اند. البته تا چند سال پیش وجود دوربین در تلفن‌های همراه نیز برای افراد جامعه نگران کننده بود ولی اکنون بسیار عادی شده است. با این اوصاف انتظار می‌رود که ابزار‌های پوشیدنی واقعیت افزوده نیز کم کم مورد تایید افراد جامعه قرار گیرند. سرمایه گذار Ventures می‌گوید که در آینده انسان‌ها نمی‌توانند بدون ابزار‌های پوشیدنی واقعیت افزوده زندگی کنند. اپل نیز یکی از کمپانی‌هایی است که قصد دارد چنین محصولی را روانه بازار کند. نظر شما در خصوص عینک‌های واقعیت افزوده چیست؟ آیا روزی را تصور می‌کنید که اغلب مردم از این دستگاه‌ها استفاده کنند یا معتقد هستید که این محصول اپل نیز همانند گوگل گلس محکوم به شکست است؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران موبایلستان در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا