اخبار

غیر فعال کردن فیس آیدی در آیفون ۱۰

همانطور که پیش تر در مورد فیس آیدی صحبت کردیم این سیستم همانند برنامه های face Unlock در اندروید است اما تفاوتی که با آن دارد تابنده مادون قرمز و دوربین تشخیص عمقی است که روی آن قرار دارد. داده‌های به‌دست‌آمده از این حسگرها برای تولید یک نقشه‌ی دقیق از چهره‌ی کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند که به دارندگان آیفون ۱۰ اجازه می‌دهند بدون نیاز به رمز عبور، قفل گوشی‌شان را باز کنند.
به گفته اپل احتمال باز کردن گوشی شما توسط شخص دیگر با فیس آیدی ۱ در ۱ میلیون است. این در حالی است که احتمال خطای تاچ‌ آی‌دی یک در پنجاه هزار است. اپل تا حدی به امنیت این ویژگی اطمینان دارد که از آن به‌عنوان روشی برای احراز هویت در سیستم پرداخت خود، موسوم به اپل پِی استفاده کرده است.
جالب اینجاست که در قوانین امریکا اگر از اطلاعات بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی‌ خود استفاده می‌کنید، پلیس می‌تواند شما را وادار کند تا قفل آن را باز کنید. بدون هیچ مقاومتی.
یش‌تر، اپل با فراهم آوردن امکان غیر فعال‌سازی تاچ‌ آی‌دی، این مشکل را حل کرده بود. کافی است پنج بار کلید خاموش و روشن را فشار دهید تا تاچ آی‌دی غیر فعال شود. همین کلید، دسترسی به سرویس‌های اضطراری را نیز ممکن می‌کند. پس از غیر فعال شدن تاچ آی‌دی، تنها راه فعال‌سازی مجدد آن، وارد کردن کلمه‌ی عبور یا شماره‌ی امنیتی است.
اپل در مورد فیس آی‌دی راه حل مشابهی به کار برده و کریگ فدریگی نیز توضیحاتی در این زمینه در مصاحبه با تک‌کرانچ ارائه داده است. کافی است کلیدهای دو طرف آیفون ۱۰ را برای چند ثانیه فشار دهید تا فیس آی‌دی غیر فعال و صفحه‌ی سرویس‌های اضطراری نمایان شود. پس از آن برای باز کردن قفل گوشی به کلمه‌ی عبور یا شماره‌ی امنیتی نیاز خواهید داشت.
همچنین در موارد زیر فیس آی‌دی غیر فعال خواهد شد:

  • راه‌اندازی مجدد (Reboot) کردن گوشی
  • باز نکردن قفل گوشی با فیس آی‌دی طی ۴۸ ساعت
  • پنج بار تلاش ناموفق جهت باز کردن قفل گوشی با فیس آی‌دی
  • درصورتی‌که در مدت شش روز و نیم، حتی یک‌ بار قفل گوشی را با کلمه‌ی عبور باز نکرده‌اید و در چهار ساعت گذشته از فیس ‌آی‌دی استفاده نکرده‌اید

طبق گفته‌های فدریگی، کاربران می‌توانند فیس آی‌دی را مانند تاچ‌ آی‌دی به‌طور کامل غیر فعال کنند و تنها از کلمه‌ی عبور استفاده کنند. همچنین، احتمالا همانند تاچ آی‌دی، کاربران می‌توانند مشخص کنند که برای چه کارکردهایی از فیس آی‌دی استفاده کنند. برای مثال، می‌توانید از فیس آی‌دی به‌عنوان روش احراز هویت در مواردی نظیر باز کردن قفل گوشی، انجام پرداخت‌های الکترونیکی، خرید اپلیکیشن از استور یا خرید موزیک از آیتونز استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا