اخبار

فناوری جدید سامسونگ در زمینه پردازش عصبی معرفی شد

سامسونگ در حال حاظر به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند شناخته می شود و تا به امروز توانسته است که فناوری های جدید زیادی را به بازار معرفی کند. اما این شرکت کمی دیرتر از هواوی چین وارد دنیای هوش مصنوعی برای استفاده در گوشی های هوشمند شد. همین موضوع سبب شده است که این شرکت کره ای تلاش بیشتری در این زمنیه کرده و با سرعت بیشتری در پی پیشرفت باشد. به دنبال همین موضوع این کمپانی اخیرا از تکنولوژی جدیدی برای شبکه پردازش عصبی پردا برداشته است که باعث می شود فعالیت های مربوط به بخش هوش مصنوعی بسیار سریع تر از گذشته انجام شده و همچنین مصرف انرژی کمتری را نیز داشته باشد. علاوه بر این ها با استفاده از این فناوری فضای کمتری از تراشه اشغال خواهد شد.

سامسونگ اعلام کرده است که فناوری جدیدش از Quantization Interval Learning بهره برده و در واقع شبکه عصبی ۴ می باشد که می تواند دقتی شبیه به شبکه های ۳۲ بیتی داشته باشد. همین موضوع می شود که واحد پردازش شبکه عصبی در مقایسه با گذشته نیازمند فضای پردازشی کمتری بوده است. این شرکت ادعا می کند که این تکنولوژی افزایش سرعت ۸ برابر سرعت را در پی داشته و همچنین باعث کاهش ۴۰ تا ۱۲۰ برابری تعداد ترانزیستورها می شود. به همین جهت NPU ها در مقایسه با گذشته عملکرد سریع تری داشته و همچنین برای انجام وظایف خود انرژی کمتری را نیز مصرف می کنند. جالب است بدانید که تمامی اعمال انجام شده بر روی واحدهای پردازشی، هیچگونه کاهش کارایی را به دنبال نداشته و همچنان می توان از این ها برای شناسایی اجسام و همچنین تشخیص هویت مانند سنسور اثر انگشت استفاده کرد.

علاوه بر صنعت گوشی های هوشمند، واحد پردازش شبکه عصبی در پردازش های ابری نیز کاربرد دارد. به دنبال همین موضوع می توان گفت که در آینده مودم گوشی های هوشمند انرژی کمتری را نسبت به امروز مصرف خواهند کرد. از طرفی سامسونگ با توجه به سرعت بالای NPU ها بر پایه QIL، به دنبال این موضوع است که از آن ها در بخش های مختلف هچمون خودروهای خودران و محصولات واقعیت مجازی استفاده کند. این غول تکنولوژی پس از معرفی کامل فناوری جدید خود اعلام کرده است که به زودی و در آینده ای نزدیک از آن در تراشه های موبایل و همچنین سنسورهای تشخیص اثر انگشت استفاده خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا