اخبار

فیت بیت به حکمرانی خود در بازار ابزار های پوشیدنی ادامه می دهد

بر اساس مطلعاتی که انجام گرفته، ۱۲ درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده در ماه مارس، یک دستبند یا ساعت هوشمند این شرکت را خریداری نموده اند. فیت بیت مدعی است که بخش اعظمی از بازار را در اختیار دارد، حتی بالاتر از اپل.
تحلیل گر فناوری ابزار های پوشیدنی سایت Kantar خانم شانن کانوی در اظهاراتی گفت: “فیت بیت خیلی زود بازار را به دست گرفت. این شرکت ۶۱٫۷ درصد بازار ابزار های پوشیدنی را در اختیار دارد. اپل فقط ۶٫۸ درصد این بازار را در ایالات متحده در دست دارد.”
دستبند های ورزشی که توسط فیت بیف، گارمین یا دیگر شرکت ها تولید می شوند، دارای امکانات کمتری نسبت به ساعت های هوشمند دارند اما به خاطر سادگی که دارند برای مشتریان جذاب هستند. ساعت های هوشمند شاید هر کاری را بتوانند انجام دهند اما بسیاری از مردم از این قابلیت ها استفاده نمی کنند.
کانوی افزود: ” از همان ابتدا، دستبند های سلامتی پیشنهاد های ارزشمندی را درباره ی سلامتی ارائه می دادند. در عوض ساعت های هوشمند با قیمت های بالای خود و هدف مصرفی نا معلوم، با فروش کمی مواجه شدند، ولی با این حال، این روزها ساعت های هوشمندی به بازار آمده که دارای قیمت کم و قابلیت های کنترل سلامتی هستند.”
در حالی که درخواست ساعت های هوشمند رو به افزایش است، دستبند های سلامتی هنوز در ایالات متحده در صدر فروش هستند. از هر چهار ابزار پوشیدنی که مردم خریداری کرده اند، سه عدد آن دستبند هوشمند بوده است و سهم ساعت های هوشمند کمتر از ۲۳ درصد بوده است.
اوضاع در اروپا بسیار متفاوت است. تنها ۶٫۶ درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کرده بودند، از ابزار های پوشیدنی هوشمند استفاده می کردند. از این تعداد، ۵۵ درصد، ساعت های هوشمند و ۴۴ درصد دستبند های سلامتی داشتند. اما باز فیت بیت در صدر جدول فروش قرار دارد. اپل ۱۴ درصد و سامسونیگ نیز ۱۱٫۶ درصد بازار را در دست دارند.
سایت IDC که یک سایت تحلیل بازار است در ماه فوریه اعلام کرده بود که تجارت محصولات فیت بیت در سراسر جهان، از ۱۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴، به ۲۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. همچنین این سایت افزود که پس از فیت بیت، شیاومی و سپس اپل قرار دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا