اخبار

فیلترینگ تلگرام در روسیه تایید شد

فیلترینگ تلگرام در روسیه سر انجام تصویب شد. این پیام رسان به علت عدم همکاری با دولت روسیه در قبال افشای اطلاعات اعضای آن، فیلتر شد.
یکی از دادگاه های روسیه دستور فیلترینگ تلگرام در این کشور را صادر کرده بود. تلگرام پس از ۶ ماه از صدور این دستور سر انجام در روسیه فیلتر شد. سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) از مدت‌ها پیش قصد داشت تا از طریق اشتراک‌گذاری کلیدهای رمزنگاری تلگرام به داده‌های کاربران این پیام‌رسان دسترسی داشته باشد؛ اما تلگرام هر بار از موافقت با این خواسته سرباز زد و حتی فرمان دادگاه نیز نتوانست خللی در این تصمیم به‌وجود بیاورد.
خبرگزاری های روسیه تایید کرده اند که تلگرام تا زمانی که کلید های دسترسی را در اختیار امنیت فدرال روسیه قرار ندهد، فیلتر خواهد ماند. با این حال، مشخص نیست که این حکم دقیقا چه زمانی اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط:

آیا فیلترشکن‌ها موفق می‌شوند تا از سد فیلترینگ تلگرام بگذرند؟

وزیر ارتباطات فیلترینگ تلگرام را رد کرد

نحوه پشتیبان گیری کامل از تلگرام

از سال ۲۰۱۶ کشور روسیه سیستم امنیتی بسیار قدرتمندی را در کشور اجرا کرده است که طی آن تمامی پیام رسان ها باید کلید ارتباطی دسترسی به پیام رسان را در اختیار FSB قرار دهند با این حال، تلگرام تاکنون در حال سرپیچی از این قوانین بوده است. پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام با ارسال یک پیام در این پیام‌رسان به حکم جدید دادگاه در مورد فیلترینگ تلگرام واکنش نشان داد. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

قدرتی که دولت‌های محل بر سر شرکت‌های فناوری اطلاعات دارند بر پایه‌ی پول است. یک دولت در هر زمانی می‌تواند با تهدید به مسدودسازی جریان‌های درآمد از بازارهایش، سهام آن شرکت‌ها را نابود کند و به همین وسیله آن‌ها را وادار به انجام کارهای عجیب کند. (انتقال سرورهای آی‌کلاد اپل به چین را در سال گذشته به یاد بیاورید.) در تلگرام ما افتخار این را داریم که به جریان‌های درآمد یا فروش تبلیغات اهمیتی نمی‌دهیم.

 


بیشتر بخوانید:

حذف پیام رسان های ایرانی از اپ استور اپل

پیام رسان سروش شماره تماس کاربران را فاش می کند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا