اخبار

قابلیت‌های جدید برای دستیار هوشمند گوگل هوم

گوگل هوم

کمپانی گوگل به‌تازگی در پستی از قابلیت جدید دستیار هوشمند گوگل که با نام گوگل هوم شناخته می‌شود رونمایی کرده است. هم‌اکنون کاربران می‌توانند با گفتن «سلام گوگل، با شماره… تماس بگیر» از طریق اتصال وای‌فای به برقراری تماس تلفنی بپردازند.

این پست وبلاگی همچنین حاکی از این است که تماس با شماره‌های بین‌المللی و شماره تلفن‌های خاص کمتر از رقم تعیین شده هنوز ممکن نیستند و تنها راه برقراری این تماس‌ها این است که کاربران حساب‌های کاربری Project Fi و Google Voice خود را متصل کرده و قبض‌های ویژه این گونه تماس‌ها را دریافت کنند. علاوه بر این، کمپانی گوگل اعلام کرد که دستیار هوشمند موجود در گوگل هوم می‌تواند صدای کاربران را تشخیص دهد بنابراین اگر کاربری نوعی بگوید «سلام گوگل با پدرم تماس بگیر» او دقیقا با شخص مورد نظر تماس خواهد گرفت.

هم‌اکنون دریافت کننده تماس‌ها بر روی صفحه نمایش خود شماره تماس گیرنده از گوگل هوم را مشاهده نخواهند کرد. هرچند گوگل اعلام کرده است که به دنبال آن است که تا پایان سال بتواند قابلیتی برای نمایش شماره موبایل تماس گیرنده برای دریافت کننده تماس ارائه کند. کاربران Project Fi و Google Voice هم‌اکنون می‌توانند با ورود به تنظیمات دستیار در نرم‌افزار گوگل هوم، دریافت شماره تماسشان را برای مخاطبشان ممکن سازند.

لازم به ذکر است که کمپانی آمازون هم‌اکنون تماس آلکسا به آلکسا را برای کاربران دارای دستگاه‌های Echo یا نرم‌افزار Alexa رایگان کرده است. به‌این‌ترتیب می‌توان شاهد بود که رقابت میان دستیارهای هوشمند خانگی کمپانی‌های مختلف روزبه‌روز تنگاتنگ‌تر از گذشته می‌شود و البته ازآنجایی‌که مخاطبان احتمالی برای خرید این دستگاه‌ها بسیار زیاد هستند می‌توان بالا رفتن آمار فروش دستیار هوشمند یک کمپانی را موفقیتی بزرگ برای آن کمپانی دانست.

حال باید دید که این دستیار هوشمند صوتی با توجه به قابلیت جدید افزوده شده به آن می‌تواند با محصولات شرکت‌های دیگر رقابت کامل داشته باشد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا