اخبار

قابلیتی جدید برای کاربران اندروید خودروها

قابلیتی جدید برای کاربران اندروید خودروها

گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی از نرم افزار جدیدی به نام اندروید اوتو (Android Auto) رونمایی کرد. این نرم افزار در واقع به کاربران اجازه می دهد تا با اتصال دستگاه هوشمند خود به خودرویی که مجهز به واحد پردازشی ویژه و مختص این نرم افزار است کاربری های تلفن همراه هوشمند خود را با استفاده از خودروی یاد شده بیشتر کنند.
حال اگر شما نیز یکی از کاربران اندروید اوتو هستید باید بدانید که استفاده از تلفن هوشمندتان در حالی که به سرویس سرگرمی درون خودروی گوگل متصل است، امکان پذیر نیست. با این حال گوگل به تازگی در راستای بهبود تجربه کاربران خود از نرم افزار یاد شده این امر را تغییر داده است و به تازگی در طی بیانیه ای اعلام داشته است که این محدودیت هم اکنون برای کاربران برداشته شده است.
هم اکنون شما می توانید در حالی که از خدمات سرگرمی درون خودروی گوگل استفاده می کنید تلفن همراه هوشمند خود را که به اندروید اوتو متصل شده است را نیز قفل گشایی کرده و به راحتی به بخش های مختلف آن بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشته باشید. همچنین گوگل درباره انگیزه خود در رابطه با ایجاد چنین قابلیتی اعلام کرده است که این تغییرات به منظور اجازه دادن به مسافران برای استفاده از تلفن همراه هوشمند خود بدون ایجاد هیچ گونه حواس پرتی برای راننده اعمال شده است. البته حتی رانندگان نیز هم اکنون می توانند از تلفن همراه هوشمند متصل به اندروید اوتو خود در اتوموبیلشان استفاده کنند. با این حال شرط اساسی برای این دسته از رانندگان این است که خودرو در حالت توقف کامل قرار داشته باشد.
با این حال نکته ای که بسیاری از افراد را نگران کرده است این است که احتمال پرت کردن حواس راننده توسط سرنشینان در حین استفاده از تلفن همراهشان بیشتر می شود. با این وجود برخی نیز این نگرانی ها را نا بجا می دانند از این قابلیت جدید گوگل به شدت استقبال کرده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا