اخبار تکنولوژی

قابلیت جدید برنامه Notepad در ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت لو رفت

شرکت مایکروسافت (Microsoft) به تازگی به صورت کاملا تصادفی، ویژگی جدید برنامه Notepad را قبل از معرفی رسمی، لو داد. این شرکت قصد دارد تا همانند File Explorer، تب (Tab) ها را به برنامه Notepad بیاورد و کارایی و تجربه کاربری این برنامه را بهبود بخشد.

به گزارش Windows Central، یکی از کارمندان شرکت مایکروسافت که مدیر ارشد بخش محصولات این شرکت است،‌ تصویری از Notepad را توییت کرد و ما توانستیم برای اولین بار محیط برنامه Notepad را پس از اضافه شدن تب‌ها و قبل از معرفی رسمی توسط مایکروسافت، ببینیم.

البته همانطور که انتظار می‌رفت، این توییت پس از دقایقی برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات احتمالی حذف شد، اما طرفداران توانستند اسکرین شات‌هایی را تهیه کنند.

اگر دقت کنید، متنی را در تصویر می‌بینید که نوشته است: “لطفا در مورد این برنامه با دیگران صحبت نکنید و همچنین اسکرین شات از آن نگیرید”. این بدان معنا می‌توانید باشد که شرکت مایکروسافت هنوز آماده‌ی انتشار این ویژگی برای برنامه Notepad نیست و به احتمال بسیار زیاد آن را در قالب Early Access در Windows Insiders در اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد کرد.

همانند یک صفحه در مرورگر اینترنتی که می‌توانید صفحات مختلفی را به صورت همزمان در آن باز کنید، با اضافه شدن قابلیت Tab به Notepad نیز می‌توانید صفحات متنی مختلفی را به صورت همزمان باز نگه داشته و در سریع‌ترین زمان ممکن بین آن‌ها جا به جا شوید.

این دومین بار در تاریخ است که مایکروسافت تصمیم می‌گیرد تا قابلیت تب‌ها را به یک برنامه داخلی اضافه کند و این بدون شک تجربه‌ی کاربری این برنامه را به شدت بهبود خواهد بخشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا