اخبار

قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G توسط پردازشگرهای آینده اسنپدراگون

امروزه تنها پرچم­داران گوشی و تبلت دنیا همچون گلکسی S10 5G  سامسونگ، V50 ThinQ 5G  ال­جی و Mate 20 X 5G  هؤاووی، قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل ۵G را دارند. به نظر نمی­رسد ک این شرایط به زودی تغییر کند، اما شرکت کوالکوم اخیراً در حال ساخت یک چیپست با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G بوده که امکان استفاده بر روی گوشی­های هوشمند متوسط را نیز داشته باشد.

انتظار می­رود که این پردازشگر که به Snapdragon 735 نام­گذاری شده است، از مدل Snapdragon 730 پیشی بگیرد. این پردازشگر جدید کوالکوم همچون دیگر پردازشگرهای آن، تحت یک فرایند ساخت ۷ نانومتری تولید می­گردد. اطلاعات جامع­تر درباره این پردازشگر هنوز در دسترس نیست، اما انتظار می­رود که این مدل نسبت به مدل پیشین یعنی Snapdragon 710 20 درصد عملکرد بهتر و ۵۰ درصد بازده بالاتری را داشته باشد. علاوه­بر آن، در مدل Snapdragon 730 نیز افزایش بازده تا ۲۰ درصد مورد انتظار می­باشد.

همانگونه که پیش از این نیز گفته شد، Snapdragon 735 از اینترنت ۵G پشتیبانی می­کند. اما بجای مودم جداگانه Snapdragon X50 استفاده شده در گلکسی S10، Snapdragon 735 ظاهراً از یک مودم یکپارچ ۵G استفاده خواهد کرد. این کار ممنجر به دستیابی به گوشی­های هوشمند نازک­تر و سبک­تر خواهد شد.؛ همچنین هزینه کلی تکنولوژی را نیز کاهش خواهد داد. اگر بخواهیم به صورت تکنیکی­تر از خصوصیات این پرداشگر صحبت کنیم، باید بگوییم که سی­پی­یو آن دارای تنظیمات octa-core 1+1+6 است. بدین معنی که در آن ۶ فرکانس پایه ۶/۱ گیگاهرتزی، یک ۴/۲ گیگاهرتزی و یک فرکانس پایه با عملکرد بالای ۹/۲ گیگاهرتزی استفاده شده است. همچنین نسخه جدیدی از GPU در قالب Adreno 620 نیز در آن استفاده شده است.

Snapdragon 735 به تولیدکنندگان گوشی­های تلفن همراه هوشمند این امکان را می­دهد که از RAM های ۱۲ گیگابایتی استفاده کنند. علاوه­ بر آن، این پردازنده از تصاویر ۲۱:۹ با رزولوشن ۳۳۶۰x1440p، ضبط ویدیوی ۴K، و NPU اختصاصی که با هر ویژگی سازگار است، پشتیبانی می­کند. انتظار می­رود که محصول Snapdragon 735 ساخت شرکت کوالکوم در ۴ ماه آخر سال جاری و احتمالاً به همراه محصول دیگر این شرکت یعنی Snapdragon 865، روانه بازار گردد. همچنین اولین دستگاه مجهز به Snapdragon 735 به احتمال زیاد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا