اخبار

قاب عکاسان٬ بیان کننده‌ی عملکرد وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم

اخیرا روابط عمومی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی همه جا در دسترس با محوریت تحت پوشش قرار گرفتن تمامی نقاط کشور نسبت به خدمات ارتباطی کرده است. با موبایلستان همراه باشید.
اختتامیه مسابقه عکاسی همه جا در دسترس با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و با اعلام برگزیدگان این مسابقه برگزار گردید. در این مراسم ۳ اثر از میان هفت هزار فریم عکس برگزیده شدند همچنین ۵ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند. شرکت کنندگان حدودا ۳۰ روز زمان داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال و در این مسابقه شرکت کنند.
در فراخوان این مسابقه آمده است: ” تصویر، زبان و مرز ندارد و در قاب آن می توان مفاهیم را به سادگی به مخاطب ارائه ‏و اهداف مطلوب را به بهترین شکل در اقشار جامعه نهادینه کرد. از این رو با توجه به دسترسی عموم جامعه به شبکه های ‏مجازی و نقش موثر عکس در این رسانه ها، مسابقه عکس حرفه ای با عنوان “تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق ‏دورافتاده را برگزار می کنیم تا گستره این دستاوردهای مهم از چشم همگان پوشیده نماند”

مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
اولین تصویر برگزیده مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
مسابقه عکاسی همه جا در دسترس در واقع در چهار محور کلی برگزار شده بود:

  • تاثیر و نمود ابزار ارتباطات جمعی در مناطق و فرهنگ ها و اقوام مختلف کشور
  • تاثیر ابزارهای ارتباطی ‏و فناوری اطلاعات در تسهیل زندگی روزمره روستاییان
  • استفاده از تجهیزات فناورانه (گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر ‏و…) و برنامه ها و شبکه های مجازی در مناطق دور افتاده
  • پیامدها و تاثیرات مثبت و منفی پیشرفت ارتباطات و فناوری ‏اطلاعات و قرار گرفتن آن در دسترس همه به ویژه در فرهنگ و زندگی روستاییان
مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
دومین تصویر برگزیده مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
در این مسابقه با انتخاب هیأت داوران، عکس آقای عامر آران از آبشار مارگون استان فارس به عنوان رتبه نخست، عکس آقای حسام بختیاری با عکسی از منطقه عشایرنشین اطراف شهر شیراز رتبه دوم و اثر آقای داوود عامری با عکسی از دختران ترکمن صحرا رتبه سوم را کسب کردند.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم پایانی مسابقه عکاسی همه جا در دسترس اظهار کرد “گزارش خدمات ارائه شده به مردم، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است، همچنین با اشاره به اینکه هنر برای ارائه گزارش به مردم بهترین زبان است، بیان داشت: “در نمایشگاه عکس همه جا در دسترس گزارش عملکرد وزارت ارتباطات از قاب هنرمندانه عکاسان کشور ارائه شد”
وی با تاکید بر اینکه “خدمات باید جدا از ارتباطات به روستاها و مناطق محروم ارائه شود.” از نصب خودپرداز در ۱۲۵۰ روستا کشور خبر داد. این کار منجر می‌شود روستاییان بدون اینکه کیلومترها تردد کنند، خدمات مالی مورد نیاز خود را انجام دهند. وزیر جوان با ذکر اینکه “همه جا و همه وقت در دسترس” شعار وزارت ارتباطات در دولت است، خاطر نشان کرد:
از برنامه های وزارت ارتباطات در دسترس بودن و استفاده همه مردم از فناوری اطلاعات است که این کار بخشی از حقوق شهروندی نیز محسوب می شود.
مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
سومین تصویر برگزیده مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
وزیر ارتباطات در آیین پایانی مسابقه عکاسی همه جا در دسترس با اشاره به وضعیت پوشش خدمات ارتباطی در روستاها، گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم که هر آنچه که از گذشتگان به ما رسیده است را به خوبی پیش ببریم و هم اکنون در ۱۲۴۲ شهر کشور به طور صددرصد خدمات پهن باند ارائه می شود و در روستاها و مناطق محروم نیز با ضریب نفوذ ۵۴ درصد ارتباطات است.
پیش از این در مراسمی که در دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درمشهد مقدس، برگزار شده بود، رسماً اعلام شد که تمام شهرهای کشور به اینترنت همراه نسل سوم و چهارم همراه اول متصل شدند.
محمد جواد آذری جهرمی سه روز گذشته در خصوص برگزاری مسابقه عکس “همه جا در دسترس” در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود:
از قدیم گفته‌اند: شنیدن کی بود مانند دیدن. در سال اول دولت دوازدهم تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات پهن باند به ۵۴ درصد رسید. عکاسان هنرمند کشورمان با حضور در مسابقه “همه جا در دسترس” به کمک ما آمده‌اند تا با قاب تصویر بتوانیم این خدمت را برای مردم به تصویر بکشیم. از همه شرکت کنندگان در این مسابقه تشکر می‌کنم و بزودی نمایشگاهی از این آثار ارزشمند برپا خواهیم کرد.
مسابقه عکاسی همه جا در دسترس
وزیر ICT در ادامه این مراسم به برگزاری اخیر نشستی با طنزپردازان اشاره داشت. جهرمی ذکر نکاتی خوب یا کلامی انتقادی و طنز که حاوی ظرافت‌های تیزبینانه را از جمله ویژگی‌های زبان این طنزپردازان عنوان کرد و گفت که “این از ویژگی های زبان گویای هنر است که مشکلات را طوری مطرح می کند که بهتر درک و فهمیده شود.”جهرمی همچنین با اشاره به سفر‌های استانی خود در یک سال گذشته خاطر نشان کرد:
در این سفرها در جاده هایی تردد کردیم که دارای ارتباط نبودند و به همین علت بسیاری از هموطنان جان خود را به دلیل عدم دسترسی به امداد از دست داده اند و این نشان می دهد که در دنیای امروز زندگی و جان مردم به ارتباطات بستگی دارد.
در این مسابقه که توسط روابط عمومی وزارت ICT برگزار شد، هر عکاس با حداکثر ۸ فریم در مسابقه حضور داشت. به نفرات اول تا سوم این رقابت به ترتیب پنج، سه و دو میلیون تومان اهدا شد. همچنین آثار برنده در قالب یک نمایشگاه در معرض دیده عموم مردم قرار خواهد گرفت و پس از آن در قالب کتاب منتشر می‌شود.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا