اخبار

قدرت‌نمایی هواوی در بازار

قدرت‌نمایی هواوی در بازار

هواوی پی 10

کمپانی هواوی با انتشار پرچم‌دار جدید خود یعنی هواوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس توانسته است دوباره به صدر فروش بازار چین بازگردد. بر اساس گزارش‌های بنگاه‌های تحلیلی فعال در این زمینه، این کمپانی تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۱ میلیون از این دستگاه‌ها را به چین ارسال کرده است و ۱۸ درصد از سهم فروش در بازار را به خود اختصاص داده است.

کمپانی هواوی توانست با این کار صدر فروش را از کمپانی اوپو (جایگاه اول تلفن‌های همراه هوشمند در شش‌ماهه اخیر) بگیرد. اوپو در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به رتبه دوم جدول سقوط کرد اما تنها رقمی نزدیک به یک‌میلیون دستگاه با هواوی و جایگاه اول فاصله داشت. جایگاه سوم در این بازه زمانی نیز متعلق به ویوو است که موفق به ارسال ۱۷ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند به بازار چین شده بود. این سه شرکت تقریبا ۵۰ درصد بازار را در این بازه زمانی در اختیار خود داشتند.

به‌صورت کلی ۱۱۴ میلیون دستگاه در سه ماه اول سال میلادی جاری به بازار چین وارد شدند که این رقم به میزان ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. شیائومی که در چند سال گذشته بزرگ‌ترین کمپانی تلفن همراه هوشمند در چین محسوب می‌شد هم‌اکنون در بازار پس از اپل در جایگاه پنجم قرار گرفته است .این کمپانی تنها ۹ میلیون دستگاه را در این مدت‌زمان به بازار چین وارد کرده است. شیائومی اخیرا تائید کرده است که تا سال ۲۰۱۹ میلادی قصد ندارد تا تلفن همراه هوشمندی را در بازار ایالات متحده آمریکا و کشورهای واقع در اروپای غربی وارد کند.

بااین‌حال بسیار جالب است که بدانیم آیا هواوی می‌تواند با وجود رقبای نزدیکی نظیر اوپو و ویوو در طی سال نیز این جایگاه را حفظ کند یا خیر. اخیرا شایعاتی در اینترنت پخش شده است که هواوی با کمپانی AT&T در حال مذاکره است و قصد دارد تا یکی از تلفن‌های همراه هوشمند خود را به ایالات متحده امریکا وارد کند. بااین‌حال لازم به ذکر است که هنوز صحت این اخبار تائید نشده است.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا