اخبار تکنولوژی

مایکروسافت به زودی پشتیبانی خود را ویندوز ۷ و ویندوز ۸ قطع خواهد کرد

به تازگی در خبری شوکه‌کننده، مشخص شده است که مایکروسافت (Microsoft) قصد دارد تا طی هفته‌ی آینده، پشتیبانی خود را از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ (شامل ۸.۱) قطع کرده و دیگر بروزرسانی‌های امنیتی و فنی برای این دو ویندوز منتشر نخواهد شد.

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که کاربرانی که هنوز از دو ویندوز ۷ و ۸ استفاده می‌کنند از تاریخ ۱۰ ژانویه مصادف با ۲۰ دی ۱۳۷۷ دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد.

کسانی که همچنان قصد دارند تا از این دو ویندوز قدیمی استفاده کنند باید بدانند که مایکروسافت تنها به این مسئله بسنده نخواهد کرد و قصد دارد تا ادامه‌ی پشتیبانی از مرورگر‌هایی نظیر گوگل کروم (Google Chrome) را نیز روی این دو ویندوز قطع نماید و این اتفاق از تاریخ ۷ فوریه که تنها چند هفته با اتفاق قبلی فاصله دارد، خواهد افتاد.

از زمان قدیم تاکنون، به کاربران توصیه شده است که همیشه از آخرین نسخه‌ی یک نرم افزار استفاده کنند تا از لحاظ امنیتی دچار مشکل نشوند و مورد خطر هک شدن و از دست رفتن اطلاعات قرار نگیرند. بنابراین هوشمندانه‌ترین تصمیم این است که هرچه زودتر ویندوز خود را به نسخه‌های ۱۰ یا ۱۱ ارتقا دهید تا بتوانید از آخرین بروزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا